به گزارش ایران دکونومی، وام مشاغل خانگی یک نوع تسهیلات بانکی است که به افرادی که قصد دارند کسب‌وکار خود را در منزل راه‌اندازی کنند یا توسعه دهند، ارائه‌‌ می‌شود.

 مشاغل خانگی شامل آن دسته از فعالیت‌هایی است که توسط عضو یا اعضاء خانواده در فضای مسکونی در قالب یک طرح کسب و کار بدون مزاحمت و ایجاد اخلال در آرامش واحدهای مسکونی همجوار شکل می‌گیرد و منجر به تولید خدمت ویا کالای قابل عرضه به بازار خارج از محیط مسکونی می‌گردد.

 طبق ماده 18 قانون ساماندهی و حمایت از مشاغل خانگی، بانک مرکزی موظف است هر ساله سهمیه قابل اعطاء از محل منابع قرض الحسنه و منابع عادی سیستم بانکی را به ستاد ارائه دهد تا ستاد بر اساس اولویت انواع مشاغل خانگی ، نسبت به تعیین سهمیه استانی اقدام لازم را به عمل آورد.

 اسامی بانک‌هایی که در سال 1403 به مشاغل خانگی وام می‌دهند؟

برهمین اساس نیز بانک مرکزی در بخشنامه‌ای به بانک‌های عامل (ملی، توسعه تعاون، صادرات،‌ تجارت، ملت، سپه، رفاه، مهرایران، رسالت و پست بانک) ضوابط ابلاغ وام مشاغل خانگی در سال 1403 را ابلاغ کرد.

مبلغ وام مشاغل خانگی در سال 1403 چقدر است؟

وام قرض‌الحسنه اشتغالزایی فردی در سال جاری 150 میلیون تومان و کارفرمایی به ازای اشتغالزایی برای 40 نفر  حداکثر 4 میلیارد تومان با سود 4 درصدی است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array