به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت نفت در روز جمعه 11 خرداد کاهش یافت. از سوی دیگر و در حالی که سرمایه گذاران منتظر نشست اوپک پلاس در روز یکشنبه 13 خرداد هستند (که سرنوشت کاهش تولید گروه تولیدکننده را تعیین می‌کند)، نفت کاهش هفتگی دیگری را به ثبت رساند.

معاملات آتی برنت تحویل جولای با 24 سنت یا 0.3 درصد کاهش به 81.62 دلار در هر بشکه رسید، در حالی که قرارداد اوت با 77 سنت یا 0.8 درصد کاهش به 81.11 دلار رسید. قیمت نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا (WTI) نیز با 92 سنت یا 1.2 درصد کاهش به 76.99 دلار رسید.

به این ترتیب و در مقیاس هفتگی، برنت 0.6 درصد و WTI حدود 1 درصد کاهش داشت.

به نظر می‌رسد که بازارهای نفت منتظر نشست اوپک پلاس در روز یکشنبه 13 خرداد هستند و گروه تولیدکننده روی یک توافق پیچیده کار می‌کند که طی آن احتمالا کاهش تولید نفت خود را تا سال 2025 تمدید خواهد کرد.

داده‌های اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده (EIA) در روز جمعه 11 خرداد نشان داد که تولید نفت خام آمریکا در ماه مارس به بالاترین سطح خود در سال جاری (2024) رسیده است؛ در حالی که عرضه محصولات سوختی، به عنوان مرجع تقاضا، حدود 0.4 درصد کاهش یافت و به 19.9 میلیون بشکه در روز رسید.

بازار نفت در هفته‌های اخیر تحت فشار قرار گرفته است زیرا این احتمال وجود دارد که هزینه‌های استقراض آمریکا برای مدت طولانی‌تری بالاتر بماند، که سرمایه‌ها را محدود می‌کند و می‌تواند تقاضای نفت را کاهش دهد.

هر دو شاخص نفتی پس از افت جلسه معاملاتی قبل که به دلیل افزایش غافلگیرکننده ذخایر سوخت آمریکا بود، در مسیر بزرگترین کاهش ماهانه خود از دسامبر 2023 قرار گرفتند.

قیمت نفت پس از آنکه آمارهای دولتی آمریکا نشان داد که تورم در آوریل کاهش یافته است، برای مدت کوتاهی افزایش یافت و گمانه زنی‌های معامله‌گران را در مورد کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تقویت کرد.

آمارهای یورواستات نیز نشان داد که تورم منطقه یورو در ماه می بیش از حد انتظار افزایش یافت. بعید است که این افزایش بانک مرکزی اروپا را از کاهش هزینه‌های استقراض در هفته آینده باز دارد، اما می‌تواند چرخه کاهش نرخ بهره را کاهش دهد.

شرکت خدمات انرژی بیکر هیوز نیز در گزارش خود در روز جمعه خود اعلام کرد که شرکت‌های انرژی آمریکا تعداد دکل‌های نفت و گاز را (نشان‌گر اولیه تولید آتی) در هفته منتهی به 31 مه در 600 واحد ثابت نگه داشتند. تعداد دکل‌های نفتی در این هفته با یک افت جزئی به 496 دکل و دکل‌های گازی با تعدادی افزایش به 100 رسید. با این حال، تعداد کل دکل ها برای سومین ماه متوالی در ماه می کاهش یافت.

کمیسیون معاملات کالای آتی آمریکا (CFTC) روز جمعه 11 خرداد اعلام کرد که مدیران پولی، معاملات آتی خود را در هفته منتهی به 28 می 2024 افزایش دادند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array