به گزارش ایران دکونومی، شرایط و سایت ثبت نام لاستیک دولتی رایگان و لاستیک دولتی نیم بها به هر کد ملی در اردیبهشت 1403 اعلام شده بود.

شایان ذکر است که فروش و عرضه لاستیک دولتی تنها از طریق منوی انتقال مالکیت و مکان و نرم افزار تلفن همراه با درج شماره شاسی و موتور امکان پذیر خواهد بود. طبق ابلاغیه وزارت صمت، برای تایرهای رینگ 13 و 14، صرفا در سال، 4 حلقه لاستیک با یک کد ملی، شماره شاسی و موتور امکان خرید وجود خواهد داشت.
ساده‌ترین روش خرید لاستیک دولتی ثبت نام در سایت فروش آنلاین است. ثبت نام در سایت‌های فروش آنلاین هر روز در ساعات مشخصی انجام می‌گردد.

پس از خرید، بارگذاری مدارک و واریز وجه، لاستیک‌ها به آدرس اعلام شده ارسال می‌شود.

همچنین برای تهیه لاستیک دولتی می‌توان به سایت جامع تجارت به نشانی kala.ntsw.ir مراجعه کرد.

مدارک لازم خرید لاستیک دولتی

کارت ملی صاحب خودرو

کارت ماشین

برگ سبز خودرو

دفتر صنایع شیمیایی و پلیمری وزارت صمت در نامه‌ای به مرکز فناوری داده و اطلاعات و امنیت فضای مجازی، موضوع موارد مربوط به نظارت بر توزیع لاستیک سواری در سامانه جامع تجارت را ابلاغ کرد.

تفاوت قیمت لاستیک دولتی و آزاد

تفاوت قیمت لاستیک دولتی با چیزی که در بازار آزاد وجود دارد، چشمگیر است. به این ترتیب با محاسبه چهار حلقه لاستیک دولتی سهمیه در هر سال برای مالک خودرو، می‌توان مقدار قابل توجهی در هزینه تعویض لاستیک، صرفه‌جویی کرد. به عنوان مثال، تفاوت قیمت لاستیک بارز دولتی با لاستیک آزاد، تا 40 درصد بوده و بسته به نوع لاستیک و پهنا و فاق آن، ممکن است این درصد قیمت، تفاوت‌هایی داشته باشد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array