به گزارش ایران دکونومی، واردات گوشی موبایل به دلیل سود قابل توجه آن مشمول هزینه ها و حقوق گمرکی می‌شود که به آن تعرفه گمرکی نیز می‌گویند.

 سود بازرگانی موبایل، مبلغی است که وارد کننده کالا، به داخل کشور، باید آن را به همراه سایر هزینه ها، به گمرک، بپردازد و نرخ آن سالانه مشخص می‌شود. وتا زمانی که این هزینه ها توسط متقاضی پرداخت نشود واردات امکان پذیر نخواهد بود.

در مصوبه هییت دولت اصلاح سود بازرگانی برخی کالاها که به تازگی ابلاغ شد. و نکات قابل توجهی در خصوص برخی کالاها از جمله تلفن همراه دیده میشود. در این مصوبه مانند گذشته تفکیکی بین موبایل های ارزان قیمت و لوکس صورت گرفته است و بر این اساس سود بازرگانی موبایل بالای 600 دلار 28 درصد وضع شده است. همچنین سود بازرگانی موبایل زیر 150 دلار 6 درصد ذکر شده است.

بر این اساس حقوق ورودی موبایل زیر 150 دلار 10 درصد و موبایل بالای 600 دلار 32 درصد خواهد بود.

نکته قابل توجه این است که در این جدول به موبایل بین 150 دلار تا 600 دلار که اصطلاحا موبایل میان رده، نامیده شده و قسمت مهمی از بازار مصرف به این بخش اختصاص دارد، هیچ اشاره ای نشده است.

گوشی‌های میان رده یا mid-range، دسته‌ای از گوشی‌های هوشمند هستند که در بین گوشی‌های ارزان قیمت و گوشی‌های پرچمدار قرار دارند. این گوشی‌ها از نظر قیمت در مقایسه با گوشی‌های پرچمدار ارزانتر هستند، اما از نظر قابلیت و عملکرد نزدیک به گوشی‌های پرچمدار  عمل می‌کنند.

بر اساس این جدول اصلاحی اشاره ای به سود بازرگانی موبایل بین 150 تا 600 دلار نشده و بر این اساس سود بازرگانی موبایل میان رده تغییری نخواهد کرد. پیش تر حقوق ورودی این مدل موبایلها 4 درصد بود.

بر این اساس حقوق ورودی موبایل بالای 150 دلار (4 درصدی) تقریبا نصف موبایل زیر 150 دلار(10 درصد) خواهد بود.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array