به گزارش ایران دکونومی، سید احسان خاندوزی وزیر اقتصاد در خصوص مصوبات امروز هیئت وزیران در زمینه تسهیل صدور مجوزهای کسب و کار گفت: اجرای حکم قانون بهبود محیط کسب و کار که براساس آن دولت مکلف شده بود تا شرایط سخت را از مجوزها حذف کند، در هیئت وزیران کلید خورد.

طبق مصوبه امروز ۱۵ مورد از مصوبات دولت‌های قبلی درباره اخذ مجوزهای کسب و کار حذف شد و راه برای فعالان اقتصادی آسان شد.

شرط پایان خدمت برای دریافت مجوز کسب و کار دانشجویان حذف شد

دانشجویانی که هنوز سربازی نرفتند و معافیت تحصیلی دارند، از این پس می‌توانند همه مجوزهای کسب و کاری که براساس مصوبات دولت‌های گذشته نمی‌توانستند دریافت کنند را دریافت کنند. به این ترتیب شرایط مناسبی برای دانشجویانی که خواهان ورود به بازار کار هستند نیز فراهم شد.

برخی کسب و کارها در کشور وجود داشت که با وجود عدم دریافت مجوز صنفی، به دلیل شروط مورد نیاز دریافت مجوز، از خدمات بانکی استفاده می‌کردند و مالیات خود را نیز به دولت پرداخت می‌کردند.

نکته قابل توجه این بود که با اجرای قانون تسهیل مجوزهای کسب و کار و الزام دریافت شناسه یکتا مجوزهای کسب و کار که در مرحله بعد منجر به قطع خدمات بانکی کسب و کارهای می‌شد که مجوز دریافت نکردند، چالش‌های جدی برای اصناف و مشاغل ایجاد می‌کرد.

بر اساس مصوبه امروز، از این پس دانشجویانی که کسب و کاری راه اندازی کرده‌‌اند و مشمول سربازی نشده‌اند، همچنان می‌توانند از خدمات بانکی و مالیاتی استفاده کنند. و همه مجوزهایی که تا پیش از این منوط به دارا بودن کارت پایان خدمت بود را بدون نیاز به کارت پایان خدمت دریافت کنند. 

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array