به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، استارتاپ هوش مصنوعی xAI متعلق به ایلان ماسک به طور رسمی اعلام کرد در دور سرمایه‌گذاری سری B ، این شرکت موفق شده است مبلغ  ۶ میلیارد دلار سرمایه‌ دریافت کند. این سرمایه را شرکت‌های بزرگی همچون اندریسن هوروویتز، سکویا کپیتال، شرکت مدیریت و تحقیقات فیدلیتی و شخص شاهزاده ولید بن طلال در اختیار xAI  قرار خواهند داد.

لازم به ذکر است که سرمایه‌گذاری سری B معمولاً در استارتاپ‌های نوپا برای فراهم کردن بستر مناسب جهت رشد بیشتر آنها انجام می‌گیرد. خطرات سرمایه‌گذاری سری B به مراتب کمتر از سری A و البته مبلغ بودجه جمع‌آوری شده نیز بیشتر است.

جذب سرمایه در xAI

این اتفاق درحالی برای xAI رخ می‌دهد که این استارتاپ ظرف مدت کمتر از یک سال از زمان راه‌اندازی، توانسته است به پیشرفت‌های چشمگیری دست پیدا کند. انتشار اولین نسخه از هوش مصنوعی گروک (Grok-1) در ماه نوامبر و ارتقای آن در نسخه‌های بعدی و افزودن قابلیت درک تصویر در Grok-1.5V  دستاوردهای زیادی برای آن به همراه داشت. گفتنی است که سرویس هوش مصنوعی xAI ارتباطات تنگاتنگی با ایکس (X) دارد، تا جایی که نمونه چت‌بات اختصاصی گروک فقط در دسترس کاربران اشتراکی این شبکه‌ اجتماعی قرار دارد.

جذب سرمایه چشمگیر 6 میلیارد دلاری توسط این استارتاپ نوپا می‌تواند کمک بزرگی برای عرضه اولین محصولات xAI به بازار، ایجاد زیرساخت‌های پیشرفته‌تر و تسریع در تحقیق و توسعه فناوری‌های آینده باشد.

بد نیست بدانید که xAI برای سمت‌های مختلف در این شرکت در حال استخدام نیروهای توانمند است. این شرکت با به کارگیری افراد با استعداد، تلاش دارد آینده بشریت را تحت تاثیر قرار دهد. علاقه‌مندان می‌توانند برای مشاهده فرصت‌های شغلی xAI به آدرس x.ai/careers مراجعه کنند.

ناگفته نماند که علیرغم علاقه خاص ماسک و حمایت همیشگی او از هوش مصنوعی، اخیراً شاهد ابراز نگرانی‌هایی از جانب او درباره این فناوری بوده‌ایم. این میلیارد مشهور قصد دارد در xAI، با کاهش این نگرانی‌ها، نوعی هوش مصنوعی مسئولیت‌پذیر ابداع کند.

منبع: x.ai

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array