به گزارش ایران دکونومی، مهلت ثبت‌نام هفت خودروی برقی وارداتی از طریق سامانه یکپارچه عرضه خودروهای وارداتی به آدرس Evauto.Ir از روز یکشنبه مورخ ۱۴۰۳/۰۲/۳۰ آغاز شده است و تا پایان ساعت ۲۳:۵۹ امروز ۱۴۰۳/۰۳/۰۵ این ثبت‌نام صورت می‌گیرد.

امشب آخرین مهلت ثبت نام خودروهای برقی وارداتی است و متقاضیان باید یک اولویت از سبد محصولات اعلامی انتخاب نمایند.

در این سامانه ۷ خودرو برقی برای متقاضیان ارائه شده است. که دو خودروی برقی وارداتی دارای قیمت قطعی است و قیمت بقیه موارد بصورت علی‌الحساب محاسبه شده است.

قیمت قطعی خودروهای وارداتی

۱ بی ام کارز HONGQI EQM۵ ۱۸.۰۵۴.۶۰۰.۰۰۰
۲ کرمان موتور KMC EJ۷ ۱۰.۹۸۶.۵۰۰.۰۰۰

قیمت علی‌الحساب خودروهای وارداتی

۱ معین خودرو ایرانیان Honda ENS۱ ۱۸.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۲ معین خودرو ایرانیان Audi Q۵ E-Tron ۳۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۳ ایران خودرو Luna GRE ۹.۴۵۰.۰۰۰.۰۰۰
۴ سایپا Sinogold Tango ۵ ۱۰.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
۵ ماموت خودرو Volkswagen ID ۴ ۱۴.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰

متقاضیان خرید خودروهای برقی باید مبلغ یک میلیارد ریال (۱۰۰ میلیون تومان) در حساب وکالتی بلوکه کنند. بر اساس مصوبه شورای رقابت برای خرید خودروهای برقی هیچ محدودیتی وجود ندارد.

پس از اتمام مهلت ثبت‌نام، فرآیند پایش ثبت‌نام کنندگان انجام و نتایج تخصیص افراد بر اساس ظرفیت موجود، مشخص خواهد شد؛ پس از اعلام نتایج، پیامک واریز از سوی شرکت‌ها برای منتخبان ارسال شده و پس از آن، مشتریان ظرف پنج روز فرصت دارند تا وجه مورد نظر را به حساب شرکت واردکننده واریز کنند؛ عدم واریز وجه طی مدت تعیین شده، پس از فراخوان صورت گرفته، به منزله انصراف از طرح بوده و متقاضی از اولویت‌بندی سامانه حذف می‌شود.

آیا مهلت ثبت نام خودروهای برقی تمدید می‌شود؟

طبق تاکید مدیر سامانه فروش یکپارچه خودروها و همچنین رئیس سازمان توسعه تجارت، با توجه به استقبال خوبی که از فروش خودروهای برقی طی این دوره‌ عرضه صورت گرفته، مهلت ثبت‌نام تمدید نخواهد شد.

چه زمانی مبلغ بلوکه شده در حساب وکالتی متقاضیان خودروی برقی وارداتی آزاد می‌شود؟

وجه مسدود شده در حساب وکالتی جهت ثبت‌نام اولیه، بایستی تا زمان اعلام نتایج قطعی و بارگذاری وضعیت تخصیص در پروفایل ثبت‌نام‌کنندگان، در حساب مذکور مسدود باقی بماند؛ برداشت وجه از این حساب به منزله ابطال ثبت‌نام تلقی خواهد شد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array