به گزارش ایران دکونومی، در سالیان گذشته صندوق بازنشستگی کشوری جهت پوشش بیمه تکمیلی بازنشستگان خود با شرکت آتیه‌سازان حافظ طرف قرارداد بود اما از این پس شرکت «بیمه ملت»، خدمات بیمه تکمیلی درمان را به بازنشستگان کشوری ارائه می‌کند.

بیمه تکمیلی بازنشستگان بخش زیادی از هزینه‌های درمانی را تحت پوشش قرار می‌دهد و به این ترتیب بازنشستگان کشوری و تامین اجتماعی می‌توانند به راحتی از خدمات درمانی برخوردار شوند.

تغییر شرکت طرف قرارداد بیمه تکمیلی بازنشستگان 

برنده مناقصه ارائه خدمت بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان کشوری برای سال ۱۴۰۳ شرکت «بیمه ملت» شده است تا پیش از این شرکت آتیه‌سازان حافظ سال‌ها ارائه خدمات بیمه تکمیلی به بازنشستگان را بر عهده داشت.

اما براساس اطلاعیه صندوق بازنشستگی کشوری و طبق نامه کمیسیون معاملات این صندوق، «شرکت بیمه ملت» به عنوان برنده مناقصه عمومی بیمه تکمیلی درمان بازنشستگان در سال ۱۴۰۳ اعلام شده است و در این راستا، بازنشستگان و وظیفه‌بگیران متقاضی این خدمت می‌توانند برای ثبت آنلاین «درخواست برقراری و انصراف» از اول خردادماه به مدت سه ماه تا ۳۱ مردادماه طبق سنوات گذشته اقدام کنند.

براین اساس، بازنشستگان می‌توانند در دوره زمانی مشخص شده با ورود به سامانه ثبت‌نام آنلاین که به صورت لینک ثابت در صفحه اصلی سایت اطلاع‌رسانی (cspf.ir) و همچنین درگاه خدمات الکترونیک صندوق (eservices.cspf.ir) فعال می‌شود، اقدام کنند.

اطلاعات تکمیلی و زمان پذیرش اسناد درمانی مربوط به سال ۱۴۰۳ متعاقباً به اطلاع بازنشستگان خواهد رسید.

مبلغ بیمه‌تکمیلی بازنشستگان کشوری در سال 1403 چقدر است؟

 مبلغ بیمه تکمیلی بازنشستگان ۳۰۵ هزار تومان برای هر نفر است که به صورت ماهانه تعیین شده است و ۵۰ درصد از این ۳۰۵ هزار تومان توسط سازمان تامین اجتماعی و ۵۰ درصد توسط بازنشسته پرداخت خواهد شد.

جدول تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان کشوری

پوشش‌های بیمه تکمیلی بازنشستگان سقف تعهدات بیمه تکمیلی بازنشستگان
بستری فوق تخصصی۸۵ میلیون تومان
بیماران خاص و صعب العلاج۳۵ میلیون تومان
بستری عمومی (از محل تعهدات بستری فوق تخصصی)۴۰ میلیون تومان
خدمات پاراکلینیکی و خدمات تشخیصی، درمانی و سرپایی۶ میلیون تومان
خدمات تشخیصی درمانی سرپایی۴ میلیون تومان
خدمات آزمایشگاهی و پاتولوژی۲ میلیون و ۲۵۰ هزار تومان
رفع عیوب انکساری چشم۶ میلیون تومان برای هر چشم (مجموع ۱۲ میلیون تومان)
آمبولانسدرون شهری ۲ میلیون تومان، بیش شهری ۳ میلیون تومان
لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array