به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طی چند هفته اخیر شاهد بودیم که واتساپ قابلیت‌های گوناگونی را برای اضافه کردن به نسخه پایدار این اپلیکیشن پیام‌رسان امتحان کرده است. جدیدترین این ویژگی‌ها، امکان ساخت عکس پروفایل با کمک هوش مصنوعی است که گمان می‌رود خیلی زود در نسخه آزمایشی ارائه شود.

گفته می‌شود متا تلاش دارد بستری را فراهم کند که به کاربران واتساپ اجازه می‌دهد از هوش مصنوعی مولد برای ساخت تصاویر پروفایل خود استفاده کنند. این ویژگی هنوز در مرحله بررسی قرار داشته و به‌صورت کامل آماده نشده است و زمان دقیق اضافه شدن آن به اپلیکیشن واتساپ نیز مشخص نیست.

انتظار می‌رود کاربران بتوانند با این قابلیت، مانند سایر ابزارهای مبتنی بر هوش مصنوعی مولد، به کمک دستورات متنی، تصاویر پروفایل دلخواه خود را بسازند.

ارائه چنین قابلیتی می‌تواند به نوعی به ارتقای سطح حفاظت از حریم خصوصی کاربران کمک کند. چرا که به کاربر اجازه می‌دهد از به‌اشتراک گذاشتن تصویر حقیقی خود در مواقع خاص اجتناب نماید. در همین راستا، واتساپ مدتی قبل امکان گرفتن اسکرین‌شات از تصاویر پروفایل کاربران را نیز مسدود کرد.

هوش مصنوعی واتساپ

اشاره‌ای کوتاه به قابلیت‌های جدید واتساپ

افزون بر موارد فوق، ویژگی طراحی استیکر با استفاده از هوش مصنوعی مولد هم در یکی دیگر از نسخه‌های آزمایشی این برنامه معرفی شد. در یکی دیگر از به‌روزرسانی‌های جدید این برنامه، نوار جستجوی مجهز به هوش مصنوعی به نسخه iOS آن اضافه شد. اکنون کاربران آیفون می‌توانند از این قابلیت برای دسترسی راحت‌تر به موارد دلخواه خود استفاده کنند. تغییر در پالت رنگی با هدف کاهش فشار وارد شده به چشم در مواقع کاهش روشنایی محیط، طراحی یک منوی ارسال متفاوت در آیفون و نوار ناوبری جدید در نسخه اندروید، از دیگر ویژگی‌هایی هستند که طی هفته‌های گذشته متا به اپلیکیشن موبایلی پیام‌رسان محبوب خود اضافه کرده است.

منبع: wabetainfo

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array