به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال جمینای (Gemini) روز 21 آوریل (1 فروردین) از راه‌اندازی یک پلتفرم مشتقات در خارج از مرزهای ایالات متحده خبر داد. این حرکت در بحبوحه تشدید فشارهای نظارتی سخت و نامطمئن بر شرکت‌های رمزارزی در این کشور صورت می‌گیرد.

این شعبه خارجی با نام بنیاد جمینای (Gemini Foundation)، خدماتی را به کاربران مستقر در سنگاپور، هنگ کنگ، هند، آرژانتین، باهاما، برمودا، جزایر ویرجین بریتانیا، بوتان، برزیل، جزایر کیمن، شیلی، مصر، السالوادور، گرنزی، اسرائیل جرسی، نیوزلند، نیجریه، پاناما، پرو، فیلیپین، سنت لوسیا، سنت وینسنت و گرنادین، آفریقای جنوبی، کره جنوبی، سوئیس، تایلند، ترکیه، اروگوئه و ویتنام ارائه خواهد کرد. گفتنی است که این خدمات مشتریان ساکن ایالات متحده را شامل نخواهد شد.

اولین قرارداد مشتقات این پلتفرم، یک قرارداد دائمی بیت کوین در مقابل استیبل کوین دلاری جمینای (GUSD) و به دنبال آن، یک قرارداد دائمی ETH/GUSD هستند که مدت کوتاهی پس از آن عرضه می‌شود.

توییت جمینای

مشتریان واجد شرایط می توانند محصولات اسپات و محصولات مشتقه را به‌طور همزمان معامله کرده و دلار آمریکا و یواس‌دی کوین (USDC) را با نسبت 1:1 به GUSD تبدیل کنند. کارمزدها و مبالغ سود و زیان نیز به صورت GUSD پرداخت خواهند شد. لوریج یا اهرم پیش فرض این پلتفرم 20x است و حداکثر اهرم ممکن 100x خواهد بود.

برخلاف قراردادهای آتی سنتی، قراردادهای دائمی هرگز منقضی نمی‌شوند. معاملات آتی دائمی توسط کمیسیون معاملات آتی کالا تنظیم نمی‌شوند و صرافی‌هایی مانند بیت‌مِکس (BitMEX) که قراردادهای آتی کریپتو ارائه می‌کنند، در دسترس مشتریان ایالات متحده قرار ندارند.

این اقدام چند روز پس از افشای برنامه‌های این صرافی مستقر در ایالات متحده برای ایجاد یک مرکز مهندسی جدید در هند انجام شد. بنیانگذاران این صرافی، یعنی تایلر و کامرون وینکلووس (Tyler and Cameron Winklevoss)، اخیراً اعلام کردند که جمینای برنامه‌های بزرگی برای رشد بین المللی خود در APAC طی یک سال آینده دارد. در اوایل این ماه، جمینای یک پرونده پیش-ثبت‌نام در کمیسیون اوراق بهادار انتاریو برای تبدیل شدن به یک واسطه در کانادا باز کرد.

جمینای توسط مقامات ایالات متحده مورد بررسی قرار گرفته است. طبق گزارش‌ها، پس از آن که بسیاری از کاربران آن ادعا کردند حساب‌های Earn آنها توسط شرکت بیمه سپرده فدرال محافظت می‌شود، وزارت خدمات امور مالی ایالت نیویورک مشغول بررسی اسناد این صرافی بوده است.

پس از آن که شریک عملیاتی جمینای یعنی جنسیس، به «آشفتگی بی‌سابقه بازار» دامن زد، برنامه Earn این صرافی در ماه نوامبر (آبان 1401) برداشت‌های خود را متوقف نمود. در ماه ژانویه (دی 1401)، این شرکت برای فصل 11 ورشکستگی اعلام آمادگی کرد. در آن زمان گزارش‌ها حاکی از آن بود که تا 900 میلیون دلار از وجوه کاربران Earn ممکن است قفل شده باشد. کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده نیز این صرافی را به ارائه اوراق بهادار ثبت نشده از طریق Earn در همان ماه متهم کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array