به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) به زودی ترجمه هم‌زمان و زیرنویس بلادرنگ ویدیوها در سایت‌هایی مانند یوتیوب (YouTube)، لینکدین (LinkedIn) و کورسرا (Coursera) و غیره را امکان‌پذیر می‌کند. مایکروسافت در بخشی از رویداد بیلد امسال، رسماً اعلام نمود که این ویژگی جدید مبتنی بر هوش مصنوعی می‌تواند محتوای گفتاری را، هم از طریق دوبله و هم از طریق زیرنویس، به صورت زنده و در حین تماشای فیلم، ترجمه کند.

در حال حاضر، این ویژگی از ترجمه هم‌زمان زبان‌های اسپانیایی به انگلیسی و همچنین انگلیسی به آلمانی، هندی، ایتالیایی، روسی و اسپانیایی پشتیبانی می‌کند. ویژگی جدید هوش مصنوعی مایکروسافت اج (Microsoft Edge) علاوه بر ارائه روشی منظم برای ترجمه ویدیوهای یوتیوب به زبان مادری کاربر، می‌تواند روشی کارآمد برای آن دسته از کاربرانی باشد که ناشنوا یا کم شنوا هستند.

ترجمه یوتیوب در اج

مرورگر مایکروسافت اج (Microsoft Edge) علاوه بر پلتفرم‌های مورد اشاره، ترجمه هم‌زمان ویدیوها در سایت‌های خبری مانند رویترز، CNBC و بلومبرگ را نیز پشتیبانی خواهد کرد. مایکروسافت قصد دارد در آینده تعداد زبان‌ها و وب‌سایت‌های تحت پشتیبانی این سرویس را افزایش دهد.

ارائه این قابلیت، به مجموعه‌ای گسترده از ویژگی‌های هوش مصنوعی اضافه خواهد شد که مایکروسافت از طریق ادغام دستیار هوش مصنوعی کوپایلت (Copilot) در اج فراهم کرده است. گفتنی است که این مرورگر محبوب مایکروسافت مدتی است که توانایی خلاصه‌سازی ویدیوهای یوتیوب را ارائه می‌دهد.

منبع: theverge

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array