به گزارش ایران دکونومی، بنیاد تون به تازگی با همکاری تلگرام یک بازی جدید مبتنی بر شبکه بلاک‌چین تون (Ton) معرفی کرده است. این بازی جدید که کتیزن (Catizen) نام داشته و هنوز در مراحل اولیه توسعه قرار دارد، توانسته است در مدت زمان کوتاهی توجه بسیاری از کاربران را به خود جلب کند.

کاربران در این بازی می‌توانند با انجام یک سری تسک‌ها و شرکت در رویدادهای مختلف، توکن‌های FISH را جمع‌آوری کنند. درحقیقت، این بازی به نوعی ایردراپ رایگان این توکن در غالب بازی کتیزن در نظر گرفته می‌شود و کاربران بدون نیاز به سرمایه‌گذاری اولیه، به صورت رایگان توکن FISH دریافت می‌کنند. اگر مایلید با نحوه شرکت در این طرح ایردراپ و جمع‌آوری توکن‌ها آشنا شوید، تا انتهای این مطلب با ما باشید.

کتیزن چیست؟

بازی کتیزن، که اخیراً بر بستر بلاک‌چین تون توسعه یافت است، حمایت بازی نات کوین را با خود دارد ولی در مقایسه با آن، هم سرگرم‌کننده‌تر است و هم فرصتی عالی برای کسب درآمد را دراختیار بازیکنان قرار می‌دهد. این بازی با گرافیک و داستان جالب خود، تجربه منحصربه‌فردی برای شما خواهد بود. در کتیزن، شما به دنیای یک سری گربه‌های دوست‌داشتنی وارد می‌شوید که ضمن تعامل با سایر بازیکنان، با چند کار ساده، امکان جمع‌آوری توکن‌های FISH و کسب درآمد را پیدا می‌کنید.

در بازی کتیزن دو توکن مجزا در نظر گرفته شده است. یکی از آنها که در واقع توکن اصلی بازی هم هست، با لوگوی پنجه گربه مشخص شده است. کوین بعدی، با نشان ماهی که با نام Fish شناخته می‌شود نیز با انجام تسک‌های مختلف بازی به دست می‌آید.

کتیزن

نحوه شروع بازی

برای شروع بازی، کافیست به ربات تلگرامی آن وارد شوید. پس از ورود به بازی، با فضای اتاقی روبرو می‌شوید که در آنجا با کلیک بر روی گزینه “Generate” روند تولید گربه را آغاز می‌کنید. در باکس پیش روی شما، محل تولید 12 گربه وجود دارد. با توجه به عدد نوشته شده روی هر گربه می‌توانید گربه‌های هم نام را در یکدیگر ادغام (Merge) کرده و علاوه بر ارتقای آن، جا برای ورود گربه‌های جدید باز کنید.

برای ادغام گربه‌ها نیز کافیست انگشت خود را روی گربه مورد نظر گذاشته و آن را بر روی گربه دیگر بکشید. البته این کار مستلزم پرداخت کوین‌های پنجه گربه است.

لازم به ذکر است که گاهاً چند سگ یا اردک نیز به اتاق وارد می‌شوند، با کلیک بر این شخصیت‌ها مزایای ویژه‌ای به صورت رایگان در اختیار شما قرار می‌گیرد. برای مثال، با کلیک روی سگ به مدت 1 دقیقه سرعت استخراج شما چندین برابر می‌شود، یا اردک می‌تواند برای یک دقیقه، تعداد زیادی گربه برای شما به صورت رایگان تولید کند.

گزینه‌های مختلف موجود در بازی

گزینه  Shop در پایین سمت چپ صفحه: با کلیک بر روی این گزینه می‌توانید کوین پنجه وکوین  Fish را با قیمت 10 سنت خریداری کنید.

گزینه Boost: قدرت شما در بازی را افزایش می‌دهد. بعد از کلیک بر روی این آپشن، 3 گزینه پیش روی شما قرار می‌گیرد. اولین گزینه تقویت بازی به صورت رایگان (Free) است که برای مدت 10 دقیقه سرعت استخراج توکن شما را تا دو برابر بیشتر می‌کند. این گزینه هر 2 ساعت یکبار در اختیار شما قرار خواهد گرفت. گزینه بعدی Boost برای مدت 30 دقیقه است که برای تهیه آن باید از کیف پول تلگرام خود ارز دیجیتال TON پرداخت کنید. گزینه Boost 240 دقیقه‌ای هم با پرداخت 50 توکن Fish قابل دریافت است.

گزینه Generate در قسمت میانی پایین صفحه برای تولید گربه‌های جدید درنظر گرفته شده است. عدد روی ستاره در بالای این گزینه نشانگر تعداد استخراج کوین پنجه در هر ثانیه است.

گزینه Feed با پیشرفت در بازی برای شما فعال خواهد شد. شما در این بخش فروشگاه، با پرداخت کوین پنجه یا Fish  می‌توانید گربه‌های پیشرفته‌تری خریداری کنید. نکته مهم اینجاست که گربه‌های دارای سطح بالاتر و پیشرفته‌تر، سرعت استخراج بیشتری دارند.

گزینه Auto نیز با پیشرفت در بازی فعال می‌شود. در این گزینه، شما با پرداخت 3900 کوین Fish خواهید توانست به قابلیت استخراج خودکار کوین‌ها دسترسی پیدا کنید.

گزینه Invite هم همانطور که مشخص است برای دعوت از دوستان در نظر گرفته شده است. با اضافه کردن هر بازیکن از طریق این لینک، 3 کوین Fish به صورت رایگان به شما و دوستتان اهدا می‌شود. با دعوت از دوستانی که از حساب پرمیوم تلگرام استفاده می‌کنند، این رقم به 43 کوین Fish خواهد رسید.

کتیزن

کسب درآمد از کتیزن

برای کسب درآمد از بازی (Catizen) می‌توانید در کلن‌های مختلف عضو شوید و جایگاه خود را در جدول رده‌بندی بازیکنان ارتقا دهید. هر چه فعالیت شما در این بازی بیشتر باشد و گربه‌های پیشرفته‌تری داشته باشید، توکن‌های بیشتری دریافت خواهید کرد.

گزینه “Quest”  که در قسمت بالایی صفحه می‌بینید شما را به پروفایل کاربری‌تان هدایت می‌کند. در این قسمت با انجام چند کار ساده مثل دنبال کردن کانال تلگرامی  Catizen، می‌توانید توکن Fish استخراج کنید. با اتصال حساب کاربری ایکس و کیف پول TON خود به بازی نیز جایزه دریافت خواهید کرد.

دیگر راهکار افزایش توکن‌ها درون این بازی، ماهیگیری (Fishing) در کتیزن است. در این بخش، می‌توانید در ازای پرداخت توکن Fish ماهیگیری کرده و توکن پنجه یا جوایز دیگر دریافت کنید.

در نهایت باید متذکر شد که کتیزن یک بازی در حال توسعه است و ممکن است سیستم اقتصادی آن در آینده دستخوش تغییرات بیشتری شود. درحال حاضر، برخی از کاربران در شبکه‌های اجتماعی ادعا کرده‌اند که در آینده امکان تبدیل گربه‌های سطح 50 به NFT  و فروش آن فراهم می‌شود؛ اما تیم توسعه دهنده این بازی در این مورد هنوز اطلاعیه رسمی صادر نکرده است. آنچه مشخص است، این تیم حدود 35 درصد از توکن‌های بازی را به کاربران فعال اختصاص خواهد داد. توصیه می‌شود برای جلوگیری از بروز مشکل در دریافت توکن‌ها بعد از لیست شدن، حتماً یک حساب کاربری در بازی کتیزن ایجاد کنید و به طور مستمر در بازی فعالیت مفید داشته باشید.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array