به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بشریت هزاران سال است که از نمک استفاده کرده است و قدمت آن به تمدن‌های باستانی باز می‌گردد. آمریکا به تنهایی بیش از 48 میلیون تن نمک در سال مصرف می‌کند!

نمک برای زندگی انسان ضروری است و به اهداف مختلفی از جمله حفظ مواد غذایی، افزایش طعم، فرآیندهای صنعتی و حفظ سلامتی مورد استفاده قرار می‌گیرد. خبر خوب این است که منابع نمک قاره‌ای جهان بسیار گسترده است و میزان نمک در اقیانوس‌ها تقریباً نامحدود است.

در حال حاضر چین با تولید 20 درصد نیاز جهانی، بزرگترین تولید کننده نمک است و پس از آن آمریکا با تولید 15 درصد و هند با تولید 11 درصد نیاز جهانی، در رده های دوم و سوم جهان قرار دارند. ارزش بازار جهانی نمک در سال 2022 به 32.6 میلیارد دلار رسید.

پیش بینی می‌شود که رشد بازار جهانی نمک از 34.1 میلیارد دلار در سال 2023 به 48.6 میلیارد دلار تا سال 2030 برسد. این نشان دهنده میزان رشد شگفت انگیز یکی از قدیمی‌ترین و رایج‌ترین کالاهای جهان است.

میزان تولید نمک کشورهای مختلف جهان برحسب تن در سال 2023

همان طور که ذکر شد و در جدول بالا نیز مشاهده می‌شود، چین با تولید 53 میلیون تن نمک بزرگترین تولید کننده نمک و کشورهای چین و هند، به ترتیب با 30 و 15 میلیون تن در جایگاه دوم و سوم بزرگترین تولیدکنندگان نمک جهان قرار دارند. رده های سوم تا دهم این فهرست را به ترتیب کشورهای آلمان، استرالیا، کانادا، شیلی، مکزیک، ترکیه و روسیه به خود اختصاص داده‌اند.

در آمریکا، نمک توسط 25 شرکت تولید می‌شود و دربرگیرنده 63 کارخانه در 16 ایالت می‌باشد. کاربردهای اولیه نمک در آمریکا عبارتند از؛ یخ زدایی بزرگراه‌ها (41 درصد)، تولید مواد شیمیایی (38 درصد) و فرآوری مواد غذایی (10 درصد).

در نمودار زیر، تولید جهانی نمک در سال 2023 و بر حسب تن، ارائه شده است. این آمارها از آخرین گزارش سازمان زمین شناسی آمریکا در مورد نمک به دست آمده است.

بزرگترین تولیدکنندگان نمک جهان در سال 2023

منبع: visualcapitalist

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array