به گزارش ایران دکونومی، قیمت نفت برنت روز دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 در پی افزایش ابهامات سیاسی پس از شهادت رئیس جمهور ایران در سقوط بالگرد و لغو سفر «ملک سلمان» ولیعهد سعودی به ژاپن به دلیل مشکلات سلامتی، افزایش یافت.

قیمت هر بشکه نفت برنت با 4 سنت معادل 0.05 درصد افزایش به 84 دلار و 2 سنت رسید. نفت وست تگزاس اینترنتیت آمریکا با 8 سنت معادل 0.01 درصد کاهش 79 دلار و 98 سنت معامله می‌گردد.

هلیکوپتر حامل «ابراهیم رئیسی» رئیس جمهور ایران روز گذشته 30 اردیبهشت، دچار سانحه گردید که منجر به شهادت رسیدن تمام سرنشینان آن شد. گزارش‌های اولیه رسانه‌ها حاکی از آن بوده که بالگرد حامل رئیس‌جمهور ایران و وزیر امور خارجه وی، به دلیل شرایط بد جوی در مناطق کوهستانی سقوط کرده است.

از سوی دیگر «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان سفر خود به ژاپن را که قرار بود امروز دوشنبه 31 اردیبهشت انجام شود به خاطر مشکل سلامتی به تاخیر انداخت. آژانس خبری دولتی عربستان در روز یکشنبه 30 اردیبهشت اعلام کرد پادشاه 88 ساله این کشور به خاطر تورم ریه تحت درمان قرار دارد.

نگرانی‌ها مبنی بر اینکه ادامه بی‌ثباتی در خاورمیانه می‌تواند عرضه نفت این منطقه را مختل کند، یک نقطه کلیدی برای حمایت از قیمت نفت بوده و باعث شده است که معاملات برنت در بیشتر سال 2024 به راحتی بالای 80 دلار باشد.

بازارهای نفت نسبت به آمارهای اقتصادی آتی در مورد نرخ های بهره و اقتصاد آمریکا در این هفته محتاط باقی ماندند.

شایان ذکر است که بازارها پیش از نشست سازمان کشورهای صادرکننده نفت و متحدان (اوپک پلاس) که قرار است اول ژوئن 2024 برگزار شود، در وضعیت مبهمی قرار دارند. هر گونه خبر جدیدی از این گروه در کانون توجه قرار خواهد گرفت.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array