به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، آزمايشگاه يوگا یا همان یوگا لبز، خالق مجموعه NFT بورد ایپ یات کلاب (Bored Ape Yacht Club) به اختصار BAYC در نبرد طولانی دادگاه خود با رايدر ريپس (Ryder Ripps)، خالق پروژه RR/BAYC، پيروزی كليدی به دست آورد.

لابراتوارهای یوگا در ابتدا شکایتی علیه رایدر ریپس و هم بنیانگذارش جرمی کاهن (Jeremy Cahen) در ژوئیه 2022 ارائه کردند و مدعی شدند که این دو نفر در نقض علامت تجاری، تبلیغات نادرست و رقابت ناعادلانه و موارد دیگر شرکت داشته‌اند.

در یک حکم خلاصه پیش از محاکمه در 21 آوریل (1 اردیبهشت)، دادگاه منطقه‌ای ایالات متحده برای ناحیه مرکزی کالیفرنیا دریافت که ریپس و کاهن علائم تجاری یوگا لبز را با مجموعه ان‌اف‌تی RR/BAYC خود نقض کرده‌اند.

NFT

دادگاه همچنین حکم داد که آزمایشگاه یوگا مستحق صدور حکم و خسارات است که مورد آخر در محاکمه مشخص خواهد شد.
در پیامی که با کوین تلگراف به اشتراک گذاشته شد، سخنگوی آزمایشگاه یوگا گفت:

“در یک پیروزی حقوقی تاریخی برای Web3، قاضی فدرال دریافت که رایدر ریپس و جرمی کاهن مالکیت معنوی آزمایشگاه یوگا را نقض کرده‌اند. این مورد فقط یک پیروزی برای ما نیست، بلکه یک پیروزی برای کل صنعت Web3 است تا کلاهبرداران و جعل‌کنندگان را پاسخگو بداند.”

رایدر ریپس و جرمی کاهن RR/BAYC را در می 2022 (اردیبهشت 1401) به عنوان طنز و اعتراض علیه آزمایشگاه‌های یوگا خلق کردند. این پروژه اساساً از تمام تصاویر مشابه NFTهای اصلی BAYC استفاده می‌کند.

ریپس، یکی از طرفداران اصلی تئوری توطئه است که آزمایشگاه‌های یوگا عمداً آثار هنری BAYC را برای انتقال کاریکاتورهای نژادپرستانه طراحی کردند. علاوه بر این، ریپس همچنین ادعا می‌کند که لوگو و برند پروژه دارای نشانه‌های خاص و زبان نازی است.

ماندالا متاورس روی پولکادات قرار می‌گیرد

بازی آینده واقعیت افزوده زنجیره‌ای متقاطع یا همان کراس چین(AR)، ماندالا متاورس (Mandala Metaverse) شبکه استر (Astar)، پاراچین پولکادات (Polkadot) را برای میزبانی اولین پخش NFT مهم خود در 28 آوریل (8 اردیبهشت 1402)انتخاب کرده است.

ماندالا متاورس یک پروژه داستان محور با محتوای تلویزیون، رمان‌های گرافیکی، بازی و واقعیت افزوده است. عناصر بازی آن با کیفیت AAA Unreal Engine Epic Games توسعه یافته است.

این حرکت “Cryptonauts” نام دارد و NFTها آواتارهای مختلفی را به تصویر می‌کشند که به عنوان شخصیت‌های قابل بازی عمل می‌کنند. این اثر هنری توسط هنرمند کمیک، بروس زیک (Bruce Zick)، که با غول‌هایی مانند دیزنی و مارول کار کرده است، به تصویر کشیده شده است.

NFT

ماندالا متاورس، یک بازی چند پلتفرمی و متاورس قابل تعامل، @AstarNetwork را برای NFT خود انتخاب کرده است و از ویژگی‌هایی استفاده می‌کند که فقط در پولکادات در دسترس هستند.
— پولکادات (@Polkadot) 21 آوریل 2023

بلاکچین پولکادات لزوماً برای میزبانی پروژه‌های بازی و NFT شناخته شده نیست، زیرا این شبکه حتی هیچ داده فروش ثبت شده‌ای در جمع آوری کننده‌هایی مانند کریپتواسلم (CryptoSlam) ندارد.

جان شانکر (Jon Shanker)، مدیر عامل ماندالا متاورس، در رابطه با تصمیم به انتقال NFTهای کریپتونوتز (Cryptonauts) به پولکادات اشاره کرد:

“پولکادات دارای برنامه‌های کاربردی NFT واقعی مقاوم در برابر آینده (future-proof) مانند نستینگ (nesting)، استیک کردن (staking) و توانایی ارسال NFTها بر روی پل‌ها (bridges)، به علاوه بسیاری از روش‌های نوآورانه دیگر برای استفاده از دارایی‌های NFT است. اکنون می‌توانیم کارهایی را انجام دهیم که فکر نمی‌کردیم ممکن باشد.”

 

همکاری اسکوئر انیکس (Square Enix) با الکسیر گیمز (Elixir Games)

اسکوئر انیکس توسعه دهنده فاینال فنتسی (Final Fantasy) با شرکت زیرساخت وب3 الکسیر گیمز همکاری کرده است تا بازی‌های بلاکچین را به جریان اصلی برساند.

این حرکت در 19 آوریل (30 فروردین 1402) اعلام شد، اگرچه جزئیات دقیق در مورد این مشارکت هنوز پراکنده است.

الکسیر میزبان بازی‌های سنتی و Web3 بر روی پلتفرم خود است و همچنین ویژگی‌های توزیع Web3 را برای بازی‌های شریک خود مانند فروش و بازار NFT ارائه می‌دهد.
به این ترتیب، اسکوئر انیکس احتمالاً هنگام راه‌اندازی بازی‌ها از طریق الکسیر از این ویژگی‌ها استفاده خواهد کرد، چیزی که این شرکت طی یک سال گذشته به انجام آن علاقه‌مندتر شده است.

NFT

این همکاری ما را به پذیرش انبوه بازی‌های Web3 نزدیک می‌کند. کارلوس رولدان (Carlos Roldan)، مدیرعامل الکسیر، در بخشی از این اعلامیه گفت: تیم ما بسیار هیجان‌زده است که فناوری ما را به کار می‌اندازد و ما پیش‌بینی می‌کنیم که کاربران الکسیر به طور یکسان بازی‌های وب2 و وب3 را بدون تمایز بازی کنند. رولدان افزود:

“سال 2023 پیش از این شاهد ورود رهبران صنعت بیشتری با پروژه‌های تأثیرگذار بوده است و ما پیش‌بینی می‌کنیم که با پیش‌روی سال شاهد موارد بیشتری باشیم. ما تمام تلاش خود را انجام داده‌ایم تا اطمینان حاصل کنیم که برای مقیاس‌پذیری آماده هستیم.”

 

بازی کریکت NFT در تزوس (Tezos)

یک بازی استراتژی کریکت NFT چند نفره رایگان به نام کریکت استارز (Cricket Stars) در بلاکچین تزوس راه‌اندازی شده است.

این بازی توسط تزوس هند، سازمانی که بر توسعه پروژه‌های تزوس تمرکز دارد، با مشارکت ناشر بازی‌های ورزشی گولایو گیمز (GoLive Games)، هدایت می‌شود. با این حال، با وجود این نام، به نظر می‌رسد که هیچ قرارداد مجوزی با ستاره‌های واقعی کریکت وجود ندارد.

کریکت استارز. منبع: GoLive Games

 

کریکت استارز با ارائه کارت‌های بازیکنی که می‌توان از آنها برای تأثیرگذاری بر بازی یا خرید و فروش در بازار استفاده کرد، از مدلی مشابه سایر بازی‌های NFT ورزشی مانند سوراره (Sorare) پیروی می‌کند. این بازی همچنین حالت‌های بازیکن در مقابل بازیکن، مسابقات حذفی و مسابقات esports را ارائه می‌دهد.

“ما قدرت فناوری بلاکچین و نقش آن در اکوسیستم بازی را درک می‌کنیم. راوی کران (Ravi Kiran)، بنیانگذار GoLive Games، به عنوان بخشی از اعلامیه اشاره کرد، مشارکت ما با تزوس هند بیانیه شگفت‌انگیز فناوری بلاکچین است که به بخشی جدایی ناپذیر از صنعت بازی تبدیل شده است.”

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array