به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، همانطور که می‌دانید هفته پیش اپل برای معرفی آیپد پرو (iPad Pro) تبلیغ بحث‌برانگیزی را منتشر کرد که درنهایت موجب شد موج عظیمی از انتقادات به سمت اپل سرازیر شود تا جاییکه این شرکت مجبور شد به خاطر آن رسماً از جامعه عمومی عذرخواهی کند. در این تبلیغ ابزارهای خلاقانه مثل آلات موسیقی، رنگ‌ها، کتاب‌ها، لنزهای دوربین و امثال آن، توسط یک دستگاه پرس هیدرولیک خرد می‌شدند. هرچند اپل در پی القای این پیام بود که تمام این ابزارها در قاب کوچک محصول جدید این شرکت گنجانده شده‌اند ولی ظاهراً اصلاً موفق نشد پیام خود را به شکل درستی انتقال دهد.

طعنه سامسونگ به تبلیغ جنجالی اپل

 اکنون، سامسونگ از این گاف به بهترین شکل ممکن، برای معرفی گلکسی تب S9 استفاده کرده است. حساب رسمی سامسونگ موبایل در ایکس (توییتر سابق) ویدیویی با این شعار منتشر کرده است: “نمی‌توان خلاقیت را له کرد.” در این فیلم زنی را می‌بینیم که از روی زباله‌های به جا مانده از ابزارهنری خرد شده در ویدیوی اپل عبور می‌کند. سپس با گیتاری که در دست دارد، با کمک گکلسی تب S9 اولترا مجهز به Galaxy AI شروع به نواختن آهنگ می‌کند.

تبلیغ سامسونگ

در پایان این تبلیغ نیز پیام سامسونگ نشان داده می‌شود: «نمی‌توان خلاقیت را له کرد». سامسونگ در توضیح این فیلم در ایکس نوشته است که «ما هرگز خلاقیت را از بین نمی‌بریم». به علاوه اینکه، در پست مربوط به این ویدیو از هشتگ Uncrash# استفاده شده که بی‌تردید به عنوان تبلیغ جنجالی اپل یعنی «در هم شکستن» (Crush) اشاره دارد.

علاوه بر خلاقانه بودن این فیلم، باید گفت سامسونگ به‌واقع، راه هوشمندانه‌ای برای به سخره گرفتن تبلیغات اپل پیدا کرده است.

این اولین باری نیست که سامسونگ از نقطه ضعف اپل به‌نفع خود استفاده می‌کند. همین چند هفته پیش گزارش شد که آلارم گوشی‌های اپل به دلیل نامعلومی کار نمی‌کند. در همین موقع، حساب سامسونگ بریتانیا در اینستاگرام ویدیوی کوتاهی منتشر کرد که در آن یک سگ کوچک با کلاهی بر سر، در حال رقصیدن با نسخه‌ ریمیکس‌شده از صدای زنگ پیش‌فرض سامسونگ است. ولی نکته اینجا بود که در قسمت بالایی این ویدیو این پیام دیده می‌شد: «آسوده بخوابید، آلارم‌های ما به صدا درمی‌آیند.»

منبع: 9to5google

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array