به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گفته می‌شود ایلیا سوتسکور (Ilya Sutskever)، یکی از بنیانگذاران و دانشمند ارشد OpenAI که سال گذشته از عوامل اصلی برکناری سم آلتمن از سمت مدیر عاملی این شرکت محسوب می‌شد، این استارتاپ هوش مصنوعی را ترک می‌کند.

وی در پستی که روز 14 می (25 اردیبهشت) در X منتشر کرد، نوشت: “بعد از حدود یک دهه فعالیت، تصمیم گرفتم OpenAI را ترک کنم.” وی ضمن اشاره به پروژه هوش مصنوعی عمومی (AGI) که شخصاً روی آن کار می‌کند، گفت که جزئیات بیشتر در این مورد را بعدها به اشتراک می‌گذارد.

سم آلتمن نیز با انتشار یک پست در X خروج سوتسکور را تایید و جاکوب پاچوکی، مدیر تحقیقات OpenAI را به عنوان جانشین وی معرفی کرد. پاچوکی از سال 2017 مدیر تحقیقات این شرکت بوده و نقشی کلیدی در توسعه مدل زبان بزرگ GPT-4 و OpenAI Five داشته است.

OpenAI ایلیا سوتسکور

سوتسکور سال گذشته نقش مهمی در اخراج جنجالی سم آلتمن از OpenAI  ایفا کرد؛ البته چند روز بعد با درخواست گسترده کارمندان و فشار سرمایه‌گذاران، آلتمن به سمت قبلی خود بازگشت. سوتسکور پس از بازگشت آلتمن از هیات مدیره حذف شد و از آن زمان به بعد نیز جایگاه مشخص و قابل توجهی در این شرکت نداشت. وی از همان ابتدای کار، به عنوان یکی از پژوهشگران برجسته در زمینه هوش مصنوعی شناخته می‌شد و حتی فعالیت‌ حرفه‌ای خود در این زمینه را در کنار چهره‌های سرشناسی مثل جفری هینتون، پدرخوانده هوش مصنوعی، آغاز کرد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array