به گزارش ایران دکونومی، در پی شکایت پرداخت‌پی از بانک مرکزی به دیوان عدالت اداری، شاپرک به‌ عنوان بازوی اجرایی بانک مرکزی ترمینال‌های مسدودی پرداخت‌پی را بازگشایی کرد. بر اساس حکم ۱۴۰۲/۰۱/۲۲ دیوان عدالت اداری با پذیرش مستندات پرداخت‌پی، تصمیم بانک مرکزی را دال بر ورود خسارت به این پرداخت‌یار دانست و حکم به توقف موقت تصمیم بانک مرکزی درباره این پرداخت‌یار داد.

بر اساس حکم دیوان عدالت اداری، بانک مرکزی و شاپرک باید موافقت‌نامه پرداخت‌پی را تمدید و اجازه ادامه فعالیت و رفع مسدودی درگاه‌های پرداخت این پرداخت‌یاری را صادر کنند. به گفته ادیب حافظی، مدیرعامل پرداخت‌پی، از تاریخ بیست و نهم فروردین ماه، ترمینال‌های این پرداخت‌یاری رفع توقیف و دسترسی به آنها ممکن شده است. به نظر می‌رسد بانک مرکزی و شاپرک در پی حکم دیوان عدالت اداری اقدام به رفع توقیف ترمینال‌های این پرداخت‌یار کرده‌اند. با این حال، این پرداخت‌یار همچنان به سامانه جامع شاپرک برای تعریف ترمینال جدید دسترسی ندارد.

همچنین مهدی عبادی، مدیرعامل وندار، از دسترسی این پرداخت‌یار به سامانه جامع شاپرک خبر داد و گفت: ترمینال‌های وندار همچنان مسدود هستند، و بانک مرکزی بازگشایی ترمینال‌های ما را منوط به تغییر مدل کاری خود، به شکلی که امکان تجمیع وجوه در ترمینال‌ها نباشد، کرده است. او همچنین تاکید کرد که تا اواسط هفته آینده، تغییرات مدنظر بانک مرکزی به پایان خواهد رسید.

شاپرک در ۲۷ اسفند دسترسی پرداخت‌یارهای پرداخت‌پی و وندار را به سامانه جامع قطع و ترمینال‌های آنها را مسدود کرد. این مسدودی بر اساس، ثبت تخلف درجه ۱ از سوی شاپرک برای شرکت تجارت الکترونیک وب پویای البرز (پرداخت‌پی) و شرکت پرداخت الکترونیک ارسباران(وندار) موجب قطع دسترسی این پرداختیارها به سامانه جامع شاپرک شد و ترمینال‌های آنها را به طور کامل مسدود کرد. بر اساس گفته ادیب حافظی، مدیرعامل شبکه پرداخت‌پی، شاپرک در گذشته درباره ثبت تخلف به این شرکت هشدار داده و با وجود پاسخ پرداخت‌پی، شاپرک در ۲۷ اسفند دسترسی آنها را به سامانه جامع قطع و ترمینال‌های فعال را مسدود کرد. حافظی معتقد است که تنها مدیریت مالی پذیرندگان با این شرکت‌ها بوده و هر پذیرنده این شرکت ترمینالی به نام خود دارد و کد مالیاتی مجزا برای آنها تعریف شده است.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array