به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قیمت طلا در معاملات آسیایی روز سه‌شنبه 25 اردیبهشت اندکی افزایش یافت و کاهش جلسه قبل را به طور جزئی بهبود بخشید. در حال حاضر، تمرکز بازار بر گزارش تورم آمریکا در این هفته است که می‌تواند مسیر سیاست‌های پولی آمریکا و نرخ بهره این کشور را در سال جاری میلادی (2024) مشخص سازد.

هر اونس طلا امروز با 0.3 درصد افزایش به 2343.60 دلار رسید، در حالی که طلای آتی تحویل ژوئن با 0.3 درصد افزایش در رنج 2349.05 دلار در هر اونس معامله شد.

آمار مربوط به شاخص قیمت تولیدکننده آمریکا امروز و داده‌های مربوط به شاخص قیمت مصرف کننده فردا منتشر خواهد شد. انتظار می‌رود نرخ تورم ماهانه در آمریکا 0.3 درصد افزایش یافته و تورم سالیانه در این کشور به 3.6 درصد برسد. هر دو این آمارها، در چشم انداز نرخ بهره آمریکا تأثیرگذار خواهند بود.

تحلیلگران عقیده دارند، اگر فلز گرانبها بتواند بالاتر از سطح 2320 تا 2330 دلار قرار بگیرد، نشانه ادامه روند صعودی خواهد بود و این بدین معناست که کاهش شاخص قیمت مصرف کننده می‌تواند قیمت طلا را در کوتاه‌مدت به بالاترین رقم برساند. هر چند در حال حاضر سناریوی رکود تورمی تا حدی تاثیر هزینه بالای نگهداری طلا را خنثی کرده و از قیمت فلز زرد حمایت می‌کند.

معمولاً از طلا به عنوان یک پشتوانه ایمن در زمان تورم بالا یاد می‌شود، اما نرخ بالای بهره هزینه نگهداری آن را افزایش داده است.

گزارش ضعیف‌تر از حد انتظار اشتغال در آمریکا در ماه آوریل احتمال کاهش نرخ بهره در سال جاری میلادی را افزایش داده است. اکثر اقتصاددان‌ها عقیده دارند فدرال رزرو نرخ بهره را از ماه سپتامبر، دوبار تا پایان سال پایین خواهد آورد.

سایر فلزات گرانبها نیز روز سه شنبه افزایش یافتند. معاملات آتی پلاتین با 0.1 درصد افزایش به 1011.05 دلار در هر اونس رسید، در حالی که معاملات آتی نقره با 0.9 درصد افزایش به 28.688 دلار در هر اونس رسید.

در میان فلزات صنعتی، قیمت مس در روز سه‌شنبه به بالاترین حد در دو ماه اخیر رسید، زیرا معامله‌گران سیگنال‌های بیشتری از چین در مورد انتشار گسترده اوراق قرضه به ارزش 1 تریلیون یوان (138 میلیارد دلار) را دریافت و قیمت‌گذاری کردند.

مقامات چینی اعلام کردند که این هفته انتشار اوراق قرضه را که تاریخ آن بین 20 تا 40 سال خواهد بود، آغاز خواهند کرد. این تصمیم عمدتاً با هدف حمایت از هزینه‌های زیرساختی و تقویت بهبود اقتصادی در کشور اتخاذ شده است.

این امر باعث ایجاد چشم انداز خوش بینانه‌تر برای تقاضای مس شد. معاملات آتی مس سه ماهه در بورس فلزات لندن با 0.2 درصد افزایش به 10227.0 دلار در هر تن رسید؛ در حالی که معاملات آتی مس یک ماهه با 0.5 درصد افزایش به 4.7940 دلار در هر پوند رسید. هر دو قرارداد در بالاترین حد خود از آوریل 2022 قرار دارند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: investing

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array