به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، وام‌دهنده ورشکسته ارزهای دیجیتال، ویجر دیجیتال هولدینگز (Voyager Digital Holdings)، قراردادی را با دولت فدرال ایالات متحده منعقد کرده است که بر اساس آن یک طرح یک میلیارد دلاری به پیش می‌برد که به ویجر اجازه می‌دهد تا دارایی‌های خود را به بازوی بایننس ایالات متحده بفروشد.

با تشکیل پرونده در 19 آوریل (30 فروردین) در دادگاه منطقه نیویورک ویجر، کمیته رسمی بستانکاران بدون تضمین و دولت ایالات متحده توافق کردند که معامله بایننس برای خرید دارایی‌های دیجیتال ویجر می‌تواند طبق برنامه پیش برود.

در این پرونده آمده است که دولت می‌تواند به کار بر روی درخواست تجدیدنظر در مورد مقررات معافیت ادامه دهد آنچه که ادعا می‌کند شرایطی است که به ویجر اجازه می‌دهد از برخی مسئولیت‌های قانونی محافظت شود.

کمیته رسمی ویجر از بستانکاران بدون وثیقه در یک سری توئیت در 19 آوریل اعلام کرد که همه طرف‌ها با این قطعنامه موافقت کردند، مشروط بر اینکه بررسی‌ها با توجه به مفاد معافیت طرح ادامه خواهد یافت.

وویجر

این قطعنامه در یک شرط مشترک گنجانده شده است که با توجه به مفاد معافیت طرح، تجدیدنظرخواهی ادامه خواهد یافت. دولت موافقت کرده است که این طرح ممکن است بدون چنین شرطی پیش برود و در غیر این صورت مشمول توقف نخواهد بود.

— کمیته رسمی ویجر از بستانکاران بدون تضمین (@VoyagerUCC) 19 آوریل 2023

 

پیش از این، معامله با بایننس آمریکا به طور موقت توسط یک قاضی فدرال پس از درخواست دولت ایالات متحده برای اقامت اضطراری متوقف شد.

علی‌رغم اینکه ویجر و کمیته هر دو درخواست اقامت اضطراری را به چالش می‌کشند، قاضی جنیفر ریردن (Jennifer Rearden) درخواست دولت ایالات متحده را مبنی بر تعلیق موقت رسیدگی در حکم دادگاه در 27 مارس (7 فروردین) پذیرفت.

از زمانی که مایکل وایلز (Michael Wiles)، قاضی ورشکستگی ایالات متحده، در 7 مارس (16 اسفند) تأیید کرد که به تأخیر انداختن معامله به منافع مشتریان سابق ویجر که منتظر دریافت وجوه هستند، آسیب می‌رساند، همچنین رگولاتورهای ایالات متحده چندین بار تلاش کرده‌اند تا این معامله را متوقف کنند.

یک هفته بعد، دولت در 14 مارس (23 اسفند) درخواست کرد که طرح ورشکستگی را دو هفته به تعویق بیندازد. این طرح ورشکستگی را به “کلاهبرداری و سرقت یا اجتناب مالیاتی” متهم کرد، اما این درخواست توسط قاضی وایلز رد شد و گفت این اتهامات اغراق آمیز و نامطلوب هستند.

یک پرونده قضایی در 28 فوریه (9 اسفند) نشان داد که 97 درصد از 61,300 دارنده حساب ویجر موافق معامله با بایننس آمریکا بودند.

ویجر از زمان اعلام ورشکستگی فصل 11 در ماه ژوئیه (تیر)، فعالانه اقداماتی را برای هماهنگ کردن طرحی برای توزیع مجدد وجوه بین طلبکاران انجام داده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array