به گزارش ایران دکونومی، اینوتکس ۲۰۲۴ با حضور بیش از ۴۵۰ شرکت فناور و نوآور در محل پارک فناوری پردیس برگزار شد. همایش ملی تبلیغات در روز چهارم رویداد اینوتکس شاهد حضور فعالان حوزه تبلیغات دیجیتال بوده و توانست عموم بازدیدکنندگان را جذب استیج نماید.

روز چهارم اینوتکس 1403 شاهد برگزاری پنل “رشد تبلیغات دیجیتال به روایت مراکز آموزشی” همایش ملی تبلیغات دیجیتال، با حضور «یزدان مرادی» بازاریاب عملکرد و مشاور ارشد، «نیما محمد حسنی» مدیریر بازاریابی دیجیتال تپسل، «مانوئل اوهانجانیانس» بنیانگذار ایسمینار، «مهدی دهبان» مدیر آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان، «بهناز اسماعیلی نژاد» مسئول کسب و کار پلتفرم داناپ، بود.

موضوع اول پنل، بحث کاریابی از آموزش دیجیتال مارکتینگ بود. هدف افراد از آموزش کسب درآمد است، به شکل شفاف این اتفاق به چه شکل است؟

«مانوئل اوهانجانیانس» بنیانگذار ایسمینار در شروع پنل اظهار داشت: «ما انتظاری که از آموزش پلتفرم‌ها داریم این است که کسی که آموزش خوبی می‌ببیند قابل پذیرش‌تر است. اما آموزش تخصصی چقدر به استخدام و کسب درآمد فرد کمک می‌کند؟ مسلم است که با آموزش به تنهایی این امکان وجود ندارد چون هیچ جیزی بهتر از کار عملی نمی‌تواند اثرگذار باشد. داستان این است که پراکتیکال و تجربه آموزی خیلی در رسیدن به شغل کمک کننده است.»

وی افزود: «رسالت یک پلتفرم آموزشی این است که هر کسی را به هدف برساند. و این یک چرخه ارزش را شما به عنوان یک آژانس باید ایجاد کنید.»

چرا کسی که آموزش دیجیتال مارکتینگ می‌بیند کار پیدا نمی‌کند؟

واقعیت این است که افراد آموزش دیده در تئوری خوب هستند اما در بخش عملی کلا هیچ چیز بلد نیستند. ظاهرا آموزش و نیاز بازار دو خط موازی که به هم نمی‌رسند؛ البته شرکت‌ها بحث کارآموزی نیز دارند.

صرفا مقصر آموزش نیست، خود شرکت‌ها هم تمایلی ندارند. هزینه فرصت شرکت‌ها برای آموزش یک کارآموز و رسانیدن او به سطح مهارت بسیار بالاست. انتظار از پلتفرم‌های آموزشی این است که به طور غیرمستقیم بر فرآیند استخدام تاثیر داشته باشند.

90 درصد شرکت‌ها اصلا نمی‌دانند آنالیتیکس چیست؟

«مهدی دهبان» مدیر آکادمی دیجیتال مارکتینگ دهبان در این راستا تاکید کرد: «از سال 1394 حدود 7 هزار نفر از کلاس‌های ما استفاده کرده‌اند. اگر بحث اکوسیستم است باید مکانیسم درستی وجود داشته باشد، یک ورودی و یک خروجی که افراد دیگر هم بتوانند از آن استفاده کنند. بالای 90 درصد شرکت‌ها اصلا نمی‌دانند انالیتیکس چیست. حتی گاهی اوقات آمارگیران هم نمی‌توانند آمار ارائه شده را تحلیل کنند. بحث جامعه تخصصی متفاوت است.»

«بهناز اسماعیلی نژاد» گفت: «کسی که می‌خواهد وارد بازار مارکتینگ شود نیاز به منتوری دارد که روش را به او نشان دهد. اگر دانش را یاد گرفتی قرار است کجا کار کنی؟ خیلی ها وارد یادگیری مارکتینگ شده و سریع وارد بازار کار می‌شوند. واقعیت این است که آموزش در همه جای دنیا گران است.»

مدیر آکادمی دهبان اذعان داشت: «دانش پذیرهای ما 50 درصد از شاغل‌ها بهتر عمل می‌کنند. در حال حاضر دیجیتال مارکتینگ تبدیل به یک دانش پایه، اولیه و عمومی شده است. کانسپت و مفهوم کسب و کار را باید یاد بدهیم، استادانی آموزش می‌دهند که بیزینس را بلد نیستند، افرادی باید وارد آموزش شوند که خود مهارت داشته و از سوی دیگر فن بیان خوبی داشته باشند.»

وی افزود: «اصل داستان این است که آدمها دنبال یادگیری نیستند و certificate می‌خواهند. حلقه گمشده این است که افراد باید در مسیر یاد بگیرند و این اثربخش تر است. باید مسیر را بچینیم تا فرد وارد بازار کار شود.»

«نیما محمد حسنی» مدیر بازاریابی دیجیتال تپسل با اشاره به اهمیت آموزش رایگان، گفت: « کالج تپسل تمام سعی خود را دارد با آموزش رایگان سواد اکوسیستم را بالا ببرد تا هم هدف افراد و هم هدف آموزشگاه تامین شود.»

وی افزود: «در قضیه دیجیتال مارکتینگ چه افراد از بخش صنعت وارد اکوسیستم شوند و چه حضور داشته باشند، سعی کردیم همیشه رعایت کنیم که استاد اول دانش داشته باشد و دوم توانایی انتقال داشته باشد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array