به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پلتفرم هنری EVEN اعلام کرد که به تازگی موفق به جذب سرمایه 2.2 میلیون دلاری با حمایت مالی CSA Partners شده است. هنرمندان به کمک این پلتفرم می‌توانند موسیقی‌های خود را مستقیماً و بدون واسطه برای مخاطبان به فروش بگذارند.

پلتفرم EVEN خود را محلی برای مراجعه هنرمندان قبل از مراجعه و عرضه آهنگ‌های خود به پلتفرم‌های استریم موسیقی می‌داند. با انتشار، عرضه و فروش آهنگ‌ها در پلتفرم EVEN توسط هنرمندان، مخاطبان در قبال خرید، به تجربیات و محتواهای اختصاصی دسترسی خواهند داشت.
بنیان‌گذار کمپانی EVEN، مگ رودریگز، اعلام کرد در فوریه سال 2022 این کمپانی را با هدف اجرای عدالت در حقوق هنرمندان رنگین‌پوست تاسیس کرده است.

رودریگز ادعا می‌کند که پلتفرم هنری EVEN محلی برای جبران ناعدالتی‌هایی است که در حق هنرمندان شده؛ مشکلاتی مانند محدودیت‌ها و یا عدم رعایت کپی‌رایت و چشم‌پوشی از حقوق قانونی. به گفته رودریگز، با عرضه و فروش موسیقی به صورت مستقیم از طریق پلتفرم EVEN، هنرمندان قادر خواهند بود تا هنر خود را بدون واسطه و دردسر به دست مخاطبان برسانند و مخاطبان نیز می‌توانند بدون پرداخت هزینه اضافی به واسطه‌ها، از هنرمند موردعلاقه خود حمایت کنند.

یکی از بزرگترین مشکلات جامعه امروزی، سهل‌انگاری در رعایت حقوق قانونی هنرمندان رنگین‌پوست است؛ مثلاً در میان ترندهای روزمره، به حقوق هنرمندان رنگین‌پوست توجه کمتری شده و از آنها کمتر نام برده می‌شود. این وضعیت برای هنرمندانی که با پلتفرم‌های استریم و پخش آنلاین موسیقی همکاری می‌کنند حتی بدتر هم هست، زیرا در این صنعت نیز بی‌عدالتی‌ها و کم‌کاری در ارزش‌گذاری در حق هنرمندان رنگین‌پوست اتفاق می‌افتد.

مخاطبان و علاقمندان نیز در این زمینه با مشکلاتی مواجه هستند. این افراد برای حمایت از هنرمند موردعلاقه خود باید هزینه‌های گزافی بپردازند؛ برای مثال، بلیط کنسرت‌ها برای پروسه فروش ابتدا به دست عوامل واسطه رسیده، و بعد از افزایش مجدد قیمت‌ها، برای فروش عرضه می‌شوند. و یا این بلیط‌ها ابتدا در دسترس دارندگان کارت‌های بانکی خاصی قرار گرفته و سپس به‌دست طرفداران و مخاطبان واقعی آن هنرمند می‌رسند.
همه این‌ها، معمولاً شامل حال طرفداران رنگین‌پوست و دیگر اقلیت‌ها می‌شود که توانایی خرید بلیط‌هایی که افزایش‌هزینه مجددی بر آنها اعمال شده، و یا شانس دسترسی به تجربیات منحصربه‌فرد و استثنایی را ندارند.

رودریگز، مدیرعامل پلتفرم EVEN گفت: ” بعضی از بزرگترین هنرمندان حال حاضر جهان، سیاه‌پوست و یا رنگین‌پوست هستند. اما مسئله اینجاست که این هنرمندان زیرنظر کمپانی‌هایی فعالیت می‌کنند که از لحاظ ظاهری با آنها متفاوت هستند و درنتیجه ناعدالتی‌هایی مانند عدم پرداخت حقوق کافی و یا پرداخت حقوق به صورت روزانه برای آنها اتفاق می‌افتد.”

 

EVEN

 

برنامه‌های آینده پلتفرم EVEN

رودریگز اعلام کرد که پلتفرم EVEN قصد دارد از این سرمایه جذب شده برای استخدام نیروهای جدید و گسترش کسب‌وکار بهره ببرد. استفاده از این پلتفرم در حال حاضر رایگان است و همچنین شامل تبلیغات نیست؛ شایان ذکر است که فقط نسخه بتای EVEN در دسترس کاربران قرار دارد. در جهت جلب اعتماد مخاطبان و همچنین ایجاد شفافیت در قبال تراکنش‌های مالی، این پلتفرم بر بستر بلاکچین ساخته شده است.

کمپانی EVEN قصد همکاری با هنرمندانی مانند فرنچ مونتانا، و همچنین ایجاد قابلیت چت اختصاصی برای تسهیل گفتگو میان هنرمندان و طرفداران آنها را دارد. پلتفرم EVEN امیدوار است که بتواند در ادامه سال جاری، با حضور و همکاری بیش از 600 هنرمند به‌صورت رسمی کار خود را آغاز کند. به گفته رودریگز، لیست انتظار افرادی که مایل به پیوستن به این پلتفرم هستند، بیش از 4000 نفر است.

رودریگز که در زمینه صنعت موسیقی کارکشته است و به مدت 10 سال در این عرصه سابقه کار دارد، بعد از کمک به توسعه برنامه‌ای هنری برای استارتاپ gener8tor، با دنیای تکنولوژی آشنا شد. استارتاپ شتاب‌دهنده gener8tor، در سال 2018 راه‌اندازی شده و در بخش مدیسون ایالت ویسکانسین قرار دارد. بعد از اینکه این برنامه هنری بین عموم محبوب‌ و محبوب‌تر شد، رودریگز با سرمایه‌گذاران مرتبط با این شتاب‌دهنده آشنا شد و درنهایت همین افراد حامی مالی او برای راه‌اندازی پلتفرم EVEN شدند.

به گفته سرمایه‌گذاران این پروژه، کمپانی EVEN و مدیرعامل آن، رودریگز، دقیقاً موارد ایده‌آل آنها برای سرمایه‌گذاری و برنامه‌ریزی برای آینده موسیقی هستند. آنها در بیانیه‌ای از این پلتفرم تمجید کرده و گفتند که عملکرد آنها نسبت به مدت زمان کوتاهی که از آغاز کارشان می‌گذرد، بسیار قابل‌توجه است.

از دیگر سرمایه‌گذاران این پلتفرم می‌توان به gANGELS، gener8tor، Daniel Rotman، Adie Akuffo-Afful و Ogo اشاره کرد.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array