به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، شرکت کیف‌پول‌های سخت‌افزاری ارز دیجیتال ترزور (Trezor) در حال گسترش حریم خصوصی تراکنش‌های بیت‌کوین از طریق همکاری با کیف پول وسابی (Wasabi) متمرکز بر حریم خصوصی است.

ترزور قابلیت فعال کردن حریم خصوصی کوین جوین (CoinJoin) را در کیف پول‌های سخت‌افزاری خود قرار داده است که به کاربران امکان می‌دهد حریم خصوصی و امنیت تراکنش‌های بیت‌کوین را افزایش دهند.

در اطلاعیه 19 آوریل (30 فروردین)، ترزور خاطرنشان کرد که عملکرد جدید بلافاصله در کیف پول ترزور مدل تی (Trezor Model T) شرکت فعال می‌شود. این شرکت قصد دارد در آینده نزدیک گزینه کوین‌جوین را برای اولین کیف پول سخت افزاری خود، مدل وان (Model One)، فعال کند.

کوین‌جوین فرآیندی است که برای ناشناس کردن تراکنش‌های بیت‌کوین استفاده می‌شود که به کاربران امکان می‌دهد تا بیت کوین خود را به عنوان بخشی از یک انتقال مشارکتی بزرگ ارسال و تاریخچه تراکنش‌ها را مبهم کنند. این روش توسط گرگوری ماکسول (Gregory Maxwell) توسعه‌دهنده هسته بیت‌کوین در آگوست 2013 (مرداد 1392) معرفی شد و گزینه‌ای برای ارسال تراکنش‌های بیت کوین به‌صورت خصوصی‌تر فراهم کرد.

همکاری جدید ترزور با وسابی گزینه کوین جوین را در کیف پول‌های خود فعال می‌کند و به کاربران اجازه می‌دهد تا تراکنش‌ها و موجودی‌های خود را هنگام خرید، اهدا و انجام سایر معاملات با بیت کوین مخفی کنند.

برای فعال کردن کوین‌جوین، کاربران باید یک حساب کوین‌جوین جدید در منوی اصلی ترزور باز کنند. انتخاب ویژگی جدید کوین‌جوین در کنار سایر حساب‌ها، از جمله حساب‌های سگرگیتد ویتنس (Segregated Witness) به اختصار (SegWit) و بیت کوین تاپروت (Bitcoin Taproot) در دسترس است.

برای فعال کردن حداکثر حریم خصوصی، ویژگی کوین جوین در ترزور همچنین از کاربران می‌خواهد که به پروتکل ارتباطی ناشناس تور (Tor) اجازه دهند.

کیف

“کوین‌جوین در ترزور اختیاری است و کاربران در صورت تمایل به استفاده از این عملکرد، ابتدا باید کوین‌های خود را به یک حساب کوین‌جوین خاص ارسال کنند. جوزف تتک (Josef Tetek)، تحلیلگر بیت کوین ترزور، به کوین تلگراف گفت: “اگر کاربران ترجیح دهند از کوین‌جوین استفاده نکنند، چیزی برای آنها تغییر نمی‌کند.”

تتک گفت: از آنجایی که کوین جوین حریم خصوصی بیشتری را ممکن می‌کند، تراکنش‌های کوین‌جوین تا حدودی پرهزینه‌تر هستند، زیرا کاربران را ملزم به پرداخت هزینه هماهنگ‌کننده می‌کند و خاطرنشان کرد:

“هنگام ورود به کوین‌جوین، کاربران همچنین 0.3 درصد هزینه هماهنگ کننده و هزینه استخراج را پرداخت می‌کنند. هیچ کارمزد اضافی در هنگام خرج کردن خروجی‌های کوین وجود ندارد.”

برخلاف کارمزد هماهنگ کننده، هزینه‌های ماینینگ یا استخراج با هر تراکنش بیت کوین دیگری دریافت می‌شود. به این ترتیب، کاربران باید برای هر سری برای کوین جوین هزینه استخراج بپردازند.

به غیر از کارمزد، عملکرد کوین‌جوین با زمان تراکنش‌های طولانی‌تر نیز همراه است. به‌دلیل دانلود کل بلوک‌ها و استفاده از اتصال آهسته‌تر در تور، راه‌اندازی یک حساب مشترک به تنهایی ممکن است به طور قابل توجهی بیشتر از کشف حساب معمولی طول بکشد.

تتک بیان کرد: “فرآیند کوین‌جوین خود می‌تواند تا چند ساعت طول بکشد. پس از آن، خروجی‌ها را می‌توان به همان روشی که هر خروجی بیت کوین دیگری خرج کرد.”

مدیرعامل ترزور، ماتجی ژاک (Matěj Žák)، تاکید کرد که ترزور برای حفظ حریم خصوصی به عنوان مهمترین دارایی افراد ارزش قائل است. او خاطرنشان کرد: “در نتیجه، ما خوشحالیم که راهی برای جامعه خود پیدا کرده‌ایم تا تاریخچه بیت کوین خود را خصوصی نگه دارد.”

به گفته این شرکت، ترزور اولین کیف پول سخت افزاری است که به دنبال کیف پول‌های نرم‌افزاری مانند وسابی‌، کوین جوین را پیاده سازی کرده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array