به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، 16 سال پس از تغییر رویه پلتفرم نتفلیکس به پخش آنلاین، وقت خداحافظی با سرویس ارسال DVD به درب منزل رسیده است.

کمپانی نتفلیکس در بیانه‌ای اعلام کرد که این سرویس تا پایان ماه سپتامبر سال جاری به کل تعطیل خواهد شد‌.

کمپانی نتفلیکس بیش از 25 سال پیش آغاز به کار کرد و در ابتدای مسیر هم DVDها را به مشتریان اجاره می‌‌داد و هم به صورت آنلاین و از طریق وبسایت خود آنها را می‌فروخت.
اگر کمپانی نتفلیکس در سال 2007 تصمیم سرنوشت‌ساز تغییر رویه به پخش آنلاین را نگرفته بود، ممکن بود تا الان به تاریخ پیوسته و فراموش شده بود.

تقریباً چهارسال بعد، نتفلیکس تصمیم گرفت تا بخش فروش DVDهای خود را به زیرمجموعه‌ای مجزا به نام Qwikster تبدیل کند. اما مدتی بعد نظرش عوض شد.
سامانه فروش DVDها به‌صورت آنلاین، شاهدی بود بر میزان موفقیت نتفلیکس به‌واسطه پخش آنلاین محتواهای خود. ایده کمپانی نتفلیکس ایده‌ای ارزشمند بود، اما نحوه عملی کردن آن زیاد جالب از کار درنیامد.

 

نتفلیکس

 

روند تعطیلی سرویس ارسال DVDهای نتفلیکس

در یادداشت منتشر شده توسط یکی از مدیران عامل نتفلیکس، تد ساراندوس، به کاهش بازده و سود به‌دست آمده از سفارشات DVD اشاره شده بود. ساراندوس در این یادداشت از تمام مشتریانی که در طی این 25 سال از نتفلیکس به‌صورت آنلاین DVD سفارش داده بودند، تشکر کرد.
او همچنین گفت که نتفلیکس قصد دارد در اوج از این سرویس کناره‌گیری کند و آخرین سفارشات DVD در روز 29 سپتامبر 2023 برای مشتریان ارسال خواهد شد.

بر اساس آمار منتشر شده، سود به‌دست آمده نتفلیکس از طریق سرویس فروش آنلاین DVD در سال 2022 به 100 میلیون دلار رسیده بود. این آمار نصف رقم 200 میلیون دلاری است که نتفلیکس در سال قبل از آن از این سرویس درآمد کسب کرده بود.
در یک بازه زمانی، آرشیو نتفلیکس شامل بیش از 100 هزار اثر بود، این رقم بسیار بیشتر از تعداد محتواهایی است که امروزه نتفلیکس به‌صورت پخش آنلاین در اختیار کاربرانش قرار می‌دهد.

در حال حاضر نتفلیکس یکی از برترین و محبوب‌ترین سرویس‌های ارائه دهنده محتوا به‌صورت پخش آنلاین (استریم) است و به‌تازگی پخش آنلاین نیز به خدمات این پلتفرم اضافه شده است که البته پخش زنده و همزمان چالش‌های خاص خودش را دارد.

نتفلیکس تولیدکننده پروژه‌های پرفروش و پرطرفداری در سراسر جهان است و سالانه میلیون‌ها نفر از این پلتفرم استفاده می‌کنند.

 

منبع: techcrunch

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array