به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، طبق گزارش پلتفرم توسعه وب 3 آلکمی (Web3 Alchemy)، لایه‌های اتریوم 2 مانند آربیتروم (Arbitrum)، آپتیمیزم (Optimism) و پالیگان (Polygon) در سه ماهه اول سال 2023 محبوبیت خود را افزایش دادند.

کاربران اتریوم از ژانویه تا مارس (دی تا اسفند) بیش از 635,000 دلار دارایی‌های رمزارزی را به این شبکه‌ها پیوند زدند که 44 درصد نسبت به سه ماهه چهارم سال 2023 و 518 درصد نسبت به سه ماهه اول سال 2022 افزایش داشته است.

این گزارش که گزارش توسعه وب 3 نام دارد، از دون آنالیتیکس (Dune Analytics) به عنوان منبع خود برای این داده‌ها نام برد. این مورد نشان داد که کاربران تنها در سه ماهه اول سال 2022 دارایی‌هایی به ارزش تقریبی 103,000 دلار را به لایه 2 پل زدند، در حالی که همین سه ماه در سال 2023 بیش از 635,000 دلار حجم پل‌سازی تولید کرد.

آلکمی پیشنهاد کرد که این افزایش فعالیت ممکن است با ایردراپ‌های موفقیت آمیز از آپتیمیزم و آربیتروم در سه ماهه اول 2023 تقویت شده باشد.

علاوه بر افزایش پل زدن دارایی از سوی کاربران، لایه 2 نیز فعالیت بیشتری را از سوی توسعه دهندگان نشان داد. در این گزارش آمده است که اگرچه استقرار قراردادهای هوشمند مربوط به لایه 2 نسبت به سه ماهه چهارم 2022 مقدار 30 درصد کاهش یافته است، اما همچنان در مقایسه با سه ماهه اول 2022 مقدار 160 درصد افزایش دارد.

لایه

صنعت کریپتو پس از رکود شدید حجم معاملات و قیمت کریپتو در سال 2022، با رسوایی‌هایی مانند کاهش نرخ ارز UST و فروپاشی FTX که باعث فرار بسیاری از سرمایه‌گذاران شده است، کاهش یافت، اما با وجود این احساسات منفی، کاربران همچنان به این راه حل‌های مقیاس پذیری جدید روی آوردند.

اکوسیستم اتریوم به طور کلی علاقه توسعه دهندگان را افزایش داد. کیت‌های توسعه نرم‌افزار اتریوم (SDK) مانند Ethers.js ،Web3‌.js، هاردهت (Hardhat) و Web3.py میزان 1.3 میلیون بار در سه ماهه اول 2022 دانلود شدند. این میزان در سه ماهه اول سال 2023 به 1.9 میلیون بار رسید که 8 درصد افزایش داشت. علاوه بر این، دانلود متامسک اس‌دی‌کی (MetaMask SDK)، ابزاری که برای توسعه برنامه‌هایی که می‌توانند با کیف پول اتریوم متامسک تعامل داشته باشند، در هر ماه از سه ماهه اول افزایش یافته است.

لایه 2 اتریوم به عنوان راه حلی برای مشکل مقیاس پذیری اتریوم ارائه شده است، که از اوایل سال 2020 (1398) به طور دوره‌ای باعث هزینه‌های بالای گس شده است. برخی از کارشناسان استدلال کرده‌اند که اشتراک گذاری شبکه اتریوم به کاهش هزینه‌های گس نیز کمک می‌کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array