به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد خوش‌بینی نسبت به بهبود تقاضای چین و چشم‌انداز کاهش عرضه به دلیل کاهش تولید روسیه، نفت خام را به خوبی پشتیبانی می‌کند. این گمانه‌زنی در حالیست که بازارهای نفت خام در جلسه معاملاتی روز سه شنبه عملکرد کمی داشته‌اند، و در مجموع بازار در حال تثبیت است. قیمت‌های آتی نفت خام وست تگزاس اینترمدیت آمریکا و شاخص بین‌المللی نفت خام برنت در حال کاهش و در محدوده روز جمعه قرار دارند. پرایس اکشن نشان دهنده بلاتکلیفی سرمایه‌گذاران و نوسانات قریب‌الوقوع است.

تحلیل تکنیکال نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI)

نمودار نفت خام

بازار نفت خام وست تگزاس اینترمدیت در طول جلسه معاملاتی روز سه شنبه (21 فوریه) اندکی مثبت بود، زیرا همچنان شاهد تلاش بازار برای ایجاد تعادل بین عرضه و تقاضا هستیم، به خصوص که در مورد وضعیت اقتصاد کلان سؤالات زیادی وجود دارد. باید در نظر داشته باشید که نفت خام اساساً رگ حیاتی اقتصاد است و تقاضا تا حد زیادی تحت تأثیر این است که آیا برای حمل و نقل کالا و خدمات به این سو و آن سو نیاز به نفت بیشتر است یا خیر.

به نظر می‌رسد تورم کماکان در سطح بالایی قرار دارد، اما در حال کاهش است. علاوه بر این، بانک‌های مرکزی در سرتاسر جهان در حال بالا بردن نرخ بهره هستند. تا زمانی که بانک‌ها سیاست‌های پولی سخت‌تر را انتخاب می‌کنند، به احتمال زیاد منجر به ایجاد مشکلات برای بازارها و همچنین افزایش رکود خواهد شد.

 با تمام این اوصاف، بازار احتمالاً به سطح 82 دلار به عنوان مقاومت اصلی و سطح 72 دلار به عنوان حمایت اصلی نگاه می‌کند. متحرک نمایی 50 روزه دقیقاً در بالای این سطح قرار دارد و مقاومت کمی ایجاد می‌کند. بازار بسیار پر سر و صدا بوده است و من فکر می‌کنم این وضعیت در آینده نزدیک ادامه خواهد داشت. ما اساساً در وسط منطقه تثبیت هستیم، بنابراین بهتر است فعلا نظاره‌گر بازار باشیم.

در ساعت 14:00 به وقت گرینویچ، نفت خام وست تگزاس اینترمدیت (WTI) تحویل آوریل به 76.86 دلار رسید که 0.31 دلار یا 0.40 درصد افزایش را نشان می‌دهد. جمعه گذشته، صندوق سهام صندوق نفت ایالات متحده (USO) به 67.07 دلار رسید که 1.38 دلار یا 2.02 درصد کاهش داشت. یک نظرسنجی در روز سه‌شنبه (21 فوریه، 2 اسفند) نشان داد که فعالیت‌های تجاری منطقه یورو در ماه فوریه بهبود یافته است. همین موضوع باعث افزایش جزئی قیمت نفت خام وست تگزاس و نفت برنت شد.

معامله‌گران اکنون در حال آماده شدن برای گزارش شاخص مدیران خرید (PMI) ایالات متحده هستند که قرار است در ساعت 14:45 به وقت گرینویچ منتشر شود. انتظار می‌رود که صعودی جزئی مشاهده شود، اما همچنان زیر سطح انقباض 50 قرار گیرند.

تحلیل تکنیکال نفت خام برنت

بازارهای نفت خام برنت نیز در جلسه معاملاتی روز سه‌شنبه (21 فوریه، 2 اسفند) نوسانی بودند، زیرا میانگین متحرک نمایی 50 روزه مانع کوچکی ایجاد کرده است. من فکر می‌کنم که ما همچنان شاهد معاملات رفت و برگشتی زیادی هستیم که باعث خوشحالی معامله‌گران کوتاه مدت می‌شود، در حالی که معامله‌گران نوسانی باید منتظر بمانند تا به بالای محدوده نزدیک به سطح 90 دلار برسیم. در صورت کاهشی شدن قیمت هم حد پایین کانال 77.50 دلار است.

معامله‌گران به افزایش نرخ بهره فدرال رزرو چشم دوخته‌اند

روز چهارشنبه (23 فوریه، 4 اسفند)، فدرال رزرو صورتجلسه آخرین جلسه خود را منتشر خواهد کرد. انتظار می‌رود که سیاست‌گذاران فدرال رزرو حداقل دو افزایش نرخ دیگر را برای ماه مارس و می مورد بحث قرار داده باشند. با این حال، از زمان نشست 1 فوریه، شرایط تغییر کرده است و اکنون بازار نفت خام در حال قیمت‌گذاری احتمالی نرخ بهره سوم مربوط به ماه ژوئن است. در حال حاضر این نگرانی وجود دارد که سیاست‌های پولی تهاجمی فدرال رزرو اقتصاد را در معرض خطر رکود قرار داده است.

در کل هر گونه انقباض یا رکود در اقتصاد، به تقاضای نفت خام آسیب جدی وارد می‌کند.

چشم‌انداز کوتاه مدت

علیرغم ترس از افزایش نرخ بهره که باعث رکود اقتصادی می‌شود، به نظر می‌رسد بازار با خوش‌بینی نسبت به بهبود تقاضای چین و چشم‌انداز کاهش عرضه به دلیل کاهش تولید روسیه حمایت می‌شود. بهبود اقتصادی اروپا هم می‌تواند زیربنای قیمت‌ها باشد. اگر گزارش‌ شاخص مدیران خرید (PMI) آمریکا بهتر از حد انتظار باشد، می‌توانیم شاهد بازگشت مثبت بازارها باشیم.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم: لیلا درخشان

ویراستار: تارا هدایتی

منبع:  fxempire ، fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array