به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بخش اجرایی کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در حال بررسی پیشنهاد طرح دعوی قانونی علیه صرافی ارزهای دیجیتال مستقر در سیاتل بیت‌رکس (Bittrex)، به دلیل نقض قانون حمایت از سرمایه‌گذاران است. دیوید ماریا (David Maria)، مشاور عمومی بیت‌رکس، تأیید کرده است که واحد اجرایی کمیسیون در ماه مارس (اسفند 1401) در مورد احتمال این اقدام قانونی، به شرکت اطلاع داده است. در آن زمان، بیت‌رکس روند توقف فعالیت خود در ایالات متحده را آغاز کرده بود.

در اطلاعیه کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) در مورد انجام این اقدام اجرایی احتمالی، که با عنوان اخطاریه ولز نیز شناخته می‌شود، تصریح شده است که بیت‌رکس با فعالیت خود تحت عنوان صرافی، کارگزار فروش و اتاق تهاتر بدون ثبت در این نهاد تنظیم‌کننده، قوانین آمریکا را نقض کرده است. بر اساس گزارش‌ها، در اواخر سال 2022 بیت‌رکس درباره نحوه ثبت فعالیت‌های خود با این کمیسیون وارد مذاکره شده است، ولی در نهایت دریافت که بدون توقف تمام فعالیت‌های کسب درآمد خود، هیچ شانسی برای پیروی از قوانین این کشور ندارد.

صرافی بیت رکس

صرافی بیت‌رکس از سال 2014 در ایالات متحده فعالیت می‌کند و یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌های ارزهای دیجیتال در این کشور به‌شمار می‌آید. این صرافی در گذشته نیز با مشکلات نظارتی دیگری مواجه بوده است، از جمله در سال 2018 که مجوز فعالیت آن در ایالت نیویورک لغو شد.

تشدید فشارهای نظارتی بر صرافی‌های رمزارزی

اقدام اخیر کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC) درحالی صورت می‌گیرد که اخیراً شاهد افزایش فشارهای نظارتی بر صنعت ارزهای دیجیتال در این کشور بوده‌ایم. این کمیسیون به‌شکلی فعال صرافی‌های رمزارزی و سایر فعالان صنعت کریپتو را به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات اوراق بهادار هدف قرار داده است.

در همین حال، بسیاری خواستار صدور دستورالعمل‌های نظارتی واضح‌تر برای افزایش قابلیت اطمینان و ثبات بیشتر بازار هستند. فقدان شفافیت مقرراتی به عنوان مانعی برای پذیرش نهادی ارزهای دیجیتال شناخته می‌شود. برخی معتقدند که وضع اینگونه قوانین می‌تواند به مشروعیت بخشیدن به این صنعت و افزایش سرمایه‌گذاری آن کمک کند.

بیت‌رکس در پاسخ به این اقدام قانونی احتمالی از سوی SEC، گفته است که این صرافی خود را متعهد به پیروی از تمام قوانین و مقررات قابل اجرا می‌داند و برای اطمینان از انطباق فعالیت خود با تنظیم‌کننده‌ها همکاری‌های لازم را خواهد داشت. این صرافی اعلام کرده است که در سایر حوزه‌های قضایی، خارج از ایالات متحده، به فعالیت عادی خود ادامه خواهد داد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: blockchain.news

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array