به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از اینکه گزارش شاخص قیمت مصرف کننده ایالات متحده، با ارقامی بالاتر از حد انتظار منتشر شد، قیمت بیت کوین (BTC) افتی 0.5 درصدی را در ساعات ابتدایی آغاز به کار وال استریت تجربه کرد. در پی این ریزش، قیمت در صرافی کوین‌بیس به پایین‌ترین حد روزانه خود در حدود 67463 دلار رسید.

نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC/USD)
نمودار روزانه قیمت بیت کوین (BTC/USD). منبع: TradingView

طبق گزارش منتشر شده، تورم در ماه مارس 0.4 درصد در مقیاس ماهانه و حدود 3.5 درصد در مقیاس سالانه افزایش یافته است. این درحالی است که تحلیلگران به ترتیب رشد 0.3 درصد و 3.4 درصد را برای نرخ تورم برآورد کرده بودند. علاوه بر این، شاخص CPI نسبت به ماه فوریه 0.4 درصد بیشتر شده است درحالی که کارشناسان اقتصادی انتظار افزایش 0.3 درصدی را برای این شاخص داشتند.

نمودار درصد تغییرات در شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)
نمودار درصد تغییرات در شاخص قیمت مصرف‌کننده (CPI)؛ منبع: اداره آمار کار ایالات متحده

پس از این گزارش، فعالان بازار بلافاصله پیش‌بینی خود در مورد احتمال کاهش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در ماه‌های آینده را تغییر داده و زمان مورد انتظار خود را از ماه ژوئن به اواخر سال موکول کردند. این بدان معناست که تحلیلگران بازار شرط می‌بندند که فدرال رزرو ایالات متحده نرخ‌ بهره را در ماه می و ژوئن ثابت نگه داشته و اولین کاهش احتمالی در ماه سپتامبر اتفاق می‌افتد.

عوامل تضعیف‌کننده رالی بیت کوین

با وجود نزدیک شدن به زمان هاوینگ، داده‌های تورمی با جریان منفی سرمایه در ETFهای بیت‌کوین همراه شده و چشم‌انداز کوتاه‌مدت سرمایه‌گذاران بیت‌کوین را تضعیف کرده است. بر اساس داده‌های گردآوری شده توسط BitMEX Research، جریان خروجی روز 9 آوریل از صندوق GBTC گری اسکیل در حدود 154.9 میلیون دلار بوده است.

نهنگ‌ها دوباره ناجی بیت کوین شدند

به دنبال افت چند درصدی قیمت، درحالی که نشانه‌های یاس در بازار دیده می‌شد، سرمایه‌گذاران بزرگ فرصت را غنیمت شمرده و به سمت این دارایی هجوم آوردند و این کاهش قیمت بیت کوین، موج عظیمی از نهنگ‌ها را به سمت بایننس کشاند. در نتیجه این رویداد، قیمت رمزارز اول بازار پس از اندکی نوسان، به محدوده 69900 دلار بازگشت. در زمان نگارش این خبر نیز بیت کوین با 211 درصد رشد در تایم فریم روزانه با قیمتی بالاتر از مارک 70 هزار دلار در حال معامله شدن است.

نقدینگی دفتر سفارش بیت کوین
نمودار نقدینگی دفتر سفارش BTC/USDT در بایننس. منبع: Material Indicators/X

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array