به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، تجدید حیات بیت کوین و بازار بزرگ ارزهای دیجیتال طی چند ماه گذشته، طبقه جدیدی از میلیاردرها را در سراسر دنیا به وجود آورده است. در طول یک سال گذشته، ارزش کل بازار کریپتو با 170 درصد افزایش بیش از 1.6 تریلیون دلار به دارایی در گردش این بازار اضافه کرد که بخش عمده آن به واسطه قانونی شدن صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت‌کوین در ایالات متحده مربوط می‌شد. این رشد خارق العاده باعث شد بیت کوین در ماه مارس به رکورد 73000 دلار رسیده و افراد جدیدی را به باشگاه میلیاردرهای این بازار وارد کند.

میلیاردرهای جدید بازار کریپتو

در فهرست جدیدی که از میلیاردرهای جهان منتشر شده است، افزایش قابل توجه تعداد افرادی که از طریق ارزهای دیجیتال و بازار کریپتو به این لیست راه‌یافته‌اند، توجه همه را به خود جلب کرده است. در این فهرست حداقل نام 17 تن از فعالان این بازار به چشم می‌خورد که نسبت به 9 مورد سال قبل نزدیک به 50 درصد رشد داشته است. طبق این گزارش، مجموع ثروت این غول‌های رمزارزی به رقم خیره‌کننده 93 میلیارد دلار می‌رسد و سبد دارایی آنها انواع ارزهای رمزپایه، سهام و دارایی‌های خصوصی را شامل می‌شود.

میلیاردرهای جهان کریپتو

در این میان، دارایی خالص چانگ پنگ ژائو، بنیانگذار و مدیر عامل سابق بایننس، علیرغم دعواهای حقوقی اخیر، از جمله اعتراف به اتهامات پولشویی در ایالات متحده، از حدود 10.5 میلیارد دلار به 33 میلیارد دلار افزایش یافته است و همچنان صدرنشین این جدول است.

پس از او، مایکل سیلور از مایکرواستراتژی (MicroStrategy) و برایان آرمسترانگ از صرافی کوین بیس (Coinbase) به لطف افزایش ارزش سهام شرکت‌هایشان، ثروت خود را به ترتیب به 4.4 و 11.2 میلیارد دلار افزایش داده‌اند. چهار برابر شدن ارزش این دو شرکت طی دوازده ماه گذشته نشان‌دهنده افزایش علاقه و اعتماد فعالان بازار به فضای کریپتو است.

عملکرد سهام میکرواستراتژی
عملکرد سهام میکرواستراتژی و کوین بیس. منبع: TradingView

لیست ثروتمندان امسال پذیرای نام چهره‌های جدیدی مثل جیانکارلو دواسینی (Giancarlo Devasini)، پائولو آردوینو، جین-لوییس ون در ولد (Jean-Louis van der Velde) و استوارت هوگنر (Stuart Hoegner)  نیز هست که از اشخاص تاثیرگذار در شرکت صادرکننده استیبل کوین تتر هستند. چهره‌های پیشکسوت در بازار کریپتو، مانند دوقلوهای وینکلواس ، تیم دریپر و جد مک‌کالب، یکی از بنیان‌گذاران ریپل نیز با چرخش صعودی بازار ثروت بیشتری به دست آورده‌اند.

در ادامه لیست کاملی از میلیاردرهای برتر بازار ارزهای دیجیتال و بیت کوین آمده است:

«چانگ پنگ ژائو، برایان آرمسترانگ، جیانکارلو دواسینی، مایکل سیلور، پائولو آردوینو، ژان لوئیس ون در ولد، کریس لارسن، فرد اهرسام، متیو روزاک، جد مک کالب، تایلر وینکلواس، کامرون وینکلواس، مایک نووگراتز، استوارت هوگنر، تیم دریپر، جو لاو و نیکیل ویسواناتان.»

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: beincrypto

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array