به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، به نظر می‌رسد که اپل تصمیم دارد منوی سلامت باتری را که در حال حاضر در گوشی‌های آیفون موجود است، در آینده برای مدل‌های آیپد نیز استفاده کند. شواهد حاکی از آن است که این توسعه در کد نسخه بتای iPadOS 17.5 اولین بار در وبسایت MacRumors به آن اشاره شده است.

در نسخه بتای iPadOS 17.5، چندین مرجع جدید در منوی سلامت باتری مخصوص آیپدها دیده شده است. منوی جدید اطلاعات مهمی مانند حداکثر ظرفیت باقیمانده باتری iPad و همچنین تعداد چرخه شارژ باتری آیپد را نشان خواهد داد.

نمونه‌ای از رشته‌ کدهای اضافه شده در iPad

بخش‌های گفته شده بینش‌هایی درباره منوی سلامت باتری برای آیپد ارائه می‌دهند، که نشان می‌دهد زمانی که iPad به برق متصل نیست، باید مرتباً استفاده شود تا حداکثر ظرفیت باتری مشخص شود. علاوه بر این، اهمیت نظارت بر تعداد دفعات استفاده از ظرفیت باتری iPad را برجسته می‌کند.

به کاربران اطمینان داده می‌شود که عملکرد باتری آیپد آنها مطابق انتظار عمل می‌کند؛ اگرچه عمر محدود آن را یادآوری می‌کنند که نیاز به سرویس یا تعویض نهایی دارد. ظرفیت طراحی شده باتری اصلی و شرایط چرخه، با عملکرد واقعی به عادت های استفاده و شیوه های شارژ بستگی دارد. کاربران از گارانتی یک ساله باتری معیوب در کنار حقوقی که تحت قوانین مصرف کننده محلی شامل آنها می‌شود، برخوردار خواهند شد.

اگرچه در حال حاضر منوی سلامت باتری در مدل‌های آیپد موجود در نسخه بتای iPadOS 17.5 قابل مشاهده نیست، اما گمانه‌زنی‌هایی وجود دارد که ممکن است با مدل‌های جدید آیپد پرو و آیپد ایر که در ماه می (اردیبهشت-خرداد) عرضه می‌شوند، معرفی شود.

منبع: Mashable

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array