به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی،  اگر شما هم از آن دسته از افرادی هستید که به ایردراپ‌های رایگان در فضای کریپتو علاقه دارید، حتماً توکن‌هایی را می‌شناسید که با “ضربه زدن” روی صفحه میان مردم توزیع می‌شوند. موفقیت نات کوین (Notcoin) در این گروه مثال‌زدنی است. پس از هیاهوی زیادی که ربات تلگرامی نات کوین به پشتیبانی تیم توسعه دهندگان Builders در میان فعالان بازار ایجاد کرد، اکنون بازی جدیدی با نام تپ سوآپ (Tapswap) توجه همه را به خود جلب کرده است. در ادامه قصد داریم شما را به طور کامل با این پروژه جدید آشنا کنیم.

درباره تپ سوآپ (tapswap) چه می‌دانید

تپ سوآپ (Tapswap) نام یک صرافی غیرمتمرکز است که بر بستر بلاکچین سولانا ساخته شده است. این صرافی برای توزیع توکن بومی خود استراتژی جدیدی مشابه با نات کوین در پیش گرفته است. این استراتژی با هدف مشارکت فعال و پاداش دادن به جامعه طراحی شده و قرار است 50٪ از عرضه این توکن را به اعضای فعال جامعه، 30٪ را برای توسعه پلتفرم به خزانه و مابقی توکن‌ها را به تیم سازنده، مشاوران و برای پشتیبانی از نقدینگی شبکه اختصاص دهد.

ایردراپ رایگان این توکن در حال حاضر به روشی مشابه نات کوین اجرا می‌شوند، به این معنی که شما می‌توانید پس از ورود به صفحه بازی، فقط با ضربه زدن روی صفحه نمایش خود، توکن جمع‌آوری کنید. این روند با انجام یک سری فعالیت اضافی می‌تواند سرعت بیشتری پیدا کند. نکته مثبت این ایردراپ این است که بیشترین بخش توزیع توکن بین بازیکنان در تلگرام اتفاق می‌افتد. پس اگر شما هم اکنون مشغول “ضربه زدن” روی صفحه و جمع‌آوری توکن تپ سوآپ (tapswap) هستید، احتمالاً در مسیر درستی قدم برمی‌دارید.

تپ سوآپ

آیا ایردراپ تپ سوآپ قانونی است؟

به نظر می‌رسد پروژه تپ سوآپ (Tapswap) با توجه به پشتیبانی آن توسط یک صرافی غیرمتمرکز، پروژه قانونی باشد، اما از آن جا که مدت چندانی از راه‌اندازی آن نمی‌گذرد، کسی نمی‌تواند در مورد مشروعیت آن با قاطعیت اظهار نظری داشته باشد. اجازه دهید یک بار دیگر از نات کوین به عنوان مثال استفاده کنیم. همه ما می‌دانیم که این پروژه چگونه شروع به کار کرد و در ابتدا کاملاً نامشخص بود که آیا این به اصطلاح توکن، اصلاً به عنوان یک دارایی لانچ می‌شود یا نه. اما دیدیم که به مرور زمان توانست جایگاه خاصی میان بازیکنان خود پیدا کند، تاجاییکه اکنون بسیاری به آینده آن امیدوار هستند.

دقیقاً به همین ترتیب، در این مقطع نمی‌توانیم آینده تپ سوآپ (tapswap) را پیش‌بینی کنیم، با این تفاوت که این پروژه در مورد برنامه‌های خود در آینده بسیار ساده و شفاف صحبت کرده و تاکید دارد که چیزی فراتر از یک بازی تلگرامی و ایردراپ برای افرادی است که آن را دریافت خواهند کرد. پس در این مرحله می‌توان به این نتیجه رسید که فعلاً ضربه زدن و جمع‌آوری توکن‌ها حداقل زیانی برای شما ندارد.

چگونه در ربات تلگرام تپ سوآپ (Tapswap) فعالیت خود را آغاز کنیم

در مرحله نخست لازم است که شما یک حساب کاربری تلگرام داشته باشید. پس از آن با کلیلک بر لینک مربوطه، مستقیماً به ربات آن دسترسی پیدا می‌کنید. اکنون روی گزینه Start کلیک کرده و منتظر دریافت پیامی از سمت ربات می‌شوید که از شما می‌خواهد بلافاصله بازی را شروع کنید. روی آن ضربه بزنید تا به صفحه اصلی بازی هدایت شوید.

ربات تپ سوآپ

شما به عنوان یک کاربر جدید، 2500 توکن دریافت خواهید کرد. در این مرحله، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای جمع‌آوری توکن‌های tapswap شروع به ضربه زدن کنید. سازوکار این ربات شباهت بسیار زیادی با بازی نات کوین دارد. یعنی به همان ترتیب در صفحه اصلی بازی گزینه‌های Boost، Tasks و Ref را مشاهده خواهید کرد. با انجام یک سری ماموریت ساده مثل پیوستن به گروه‌های تلگرامی یا حساب‌های رسمی پروژه در X (توییتر سابق) و یا دعوت از دستان می‌توانید توکن بیشتری به صورت پاداش دریافت کنید. برای دریافت لینک ارجاع خود، روی گزینه Ref کلیک کرده و لینک مربوط به خود را با هر کسی که مایل هستید به اشتراک بگذارید.

توکن تپ سوآپ (Tapswap) چه زمانی راه‌اندازی می‌شود؟

هنوز بازه زمانی مشخصی برای این مرحله اعلام نشده است اما انتظار داریم با گذشت زمان این اتفاق بیفتد. راه‌اندازی این پروژه بر بستر شبکه شناخته‌شده‌ای مثل سولانا و وجود یک نقشه راه واضح و مشخص، باعث دلگرمی بیشتر طرفداران آن شده است.

طبق آماری که اکنون در قیمت Stats بازی قابل مشاهده است، تا این لحظه بیش از 2 میلیون و 700 هزار نفر جذب این پروژه شده‌اند و تعداد کاربران فعال روزانه آن به حدود 1.361.278 نفر می‌رسد.

ناگفته نماند که تپ سوآپ نیز مانند بسیاری از پروژه‌های رمزارزی، عاری از نقاط منفی نیست. سرعت پایین جمع‌آوری توکن و بالاتر بودن هزینه استفاده از قابلیت‌های درون بازی برای ارتقای سرعت ماین در مقایسه با نات کوین از نقاط منفی خود بازی هستند. علاوه بر این، هنوز هیچ اطلاعاتی در مورد تیم توسعه دهنده آن وجود ندارد. درست است که این بازی در ظاهر کامل به نظر می‌رسد، اما هنوز در مورد تیم توسعه خود در هیچ جا صحبتی نکرده است و این موضوع مشروعیت پروژه را به نوعی زیر سوال می‌برد. حتی برخی معتقدند این بازی فقط شبیه نسخه کپی شده نات کوین است و قرار نیست بعد از این شاهد هیچ اتفاق خاصی باشیم.

مشخصاً آنچه در این مرحله درباره این بازی می‌دانیم به همین جا ختم می‌شود. باید منتظر ماند و دید که آیا در آینده توسعه دهندگان آن می‌توانند ابهامات ذهن بازیکنان را رفع کنند یا خیر. فعلاً از این ایردراپ بدون هزینه لذت ببرید!

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: monitalk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array