به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز ۳۰ مارس (۱۱ فروردین) کانال رسمی نات کوین در تلگرام با انتشار یک تصویر مخدوش از صفحه استخراج نات کوین که روی آن عبارت “2 روز” حک شده بود، اعلام کرد که مرحله استخراج این توکن در تاریخ ۱ آوریل (۱۳ فروردین) به پایان خواهد رسید. اینگونه که به نظر می‌رسد، توکن نات کوین در همین تاریخ عرضه خواهد شد.

تا این لحظه بیش از ۳۴ میلیون کاربر جذب این بازی شده و منتظر روز موعود هستند. پیش‌بینی می‌شود پس از عرضه، معاملات آن در صرافی‌های رمزارزی خیلی سریع آغاز ‌شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر ووچرهای نات کوین در دو پلتفرم بای بیت (Bybit) و بازار توکن‌های غیرمثلی گت‌جمز (Getgems) پیش‌خرید می‌شوند. قیمت هر یک میلیون واحد نات‌کوین نیز در این دو پلتفرم به ترتیب حدود ۶ و ۴ دلار است.

نات کوین تلگرام

توکنومیکس نات کوین

براساس آخرین پستی که در کانال تلگرامی نات کوین با موضوع توکنومیکس یا اقتصاد توکنی این کوین منتشر شد، این توکن رویکردی منحصربه‌فرد در توزیع توکن‌های خود در پیش گرفته است. تنها راه دستیابی به این توکن، از طریق بازی است و برخلاف سایر ارزهای دیجیتال، هیچ سرمایه‌گذار اولیه، دوره جمع‌آوری سرمایه خصوصی و برنامه تخصیص توکن خاصی برای آن در نظر گرفته نشده و کلیه نات کوین‌های موجود به بازیکنان تعلق دارند.

به گفته تیم توسعه دهنده، توکن‌های نات کوین، همانند بیت کوین، طی فرایند استخراج بین ۳۴ میلیون کاربر آن توزیع می‌شوند. یعنی هر کاربر به طور میانگین حدود ۰.۰۰۰۳ درصد از کل عرضه موجود را دریافت می‌کند و هیچ نهنگی در این اکوسیستم جا ندارد.

افزون بر این، در دومین مرحله جذب مشارکت بازیکنان در فرایند توسعه شبکه، از کاربران خواسته شده است در صورت تمایل بخشی از توکن‌های ماین شده خود را برای رشد اکوسیستم و توسعه محصولات جدید، لیست شدن در صرافی‌های اصلی و جذب کاربران بیشتر به شبکه اهدا کنند. در ادامه تصریح شده است که آن بخش از توکن‌های اهدایی که استفاده نمی‌شوند، سوزانده خواهند شد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array