به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، گزارشی منتشر شده که هشدار می‌دهد زنان، کارگران جوان و افراد با دستمزدهای پایین‌تر در معرض خطر اتوماسیون قرار دارند و تقریباً 8 میلیون شغل در انگلیس ممکن است به‌خاطر هوش مصنوعی در یک «آخرالزمان مشاغل» از بین برود.

مؤسسه تحقیقات سیاست عمومی (IPPR) اعلام کرد که مشاغل ساده، نیمه وقت و اداری بیش از همه در معرض خطر جایگزینی با هوش مصنوعی در سه تا پنج سال آینده هستند.

این اندیشکده هشدار داد که انگلیس در شرایطی قرار دارد که تعداد زیادی از شرکت‌ها از فناوری‌های هوش مصنوعی زایا استفاده می‌کنند که می‌تواند متن، داده‌ها و کد نرم‌افزار را بخواند و ایجاد کند.

در این گزارش آمده است که موج اول پذیرش هوش مصنوعی در حال حاضر مشاغل را در معرض خطر قرار داده است. با این حال، موج دوم با وجود پیشرفت‌های سریع در هوش مصنوعی می‌تواند به اتوماسیون بیشتر مشاغل منجر شود.

این موسسه با تجزیه و تحلیل 22,000 شغل در انگلیس گفت که 11 درصد از وظایفی که در حال حاضر توسط کارگران انجام می شود در معرض خطر هستند. با این حال، این عدد می‌تواند در موج دوم به 59 درصد افزایش یابد.

IPPR در ادامه گفت: خانم‌ها به طور قابل توجهی بیشتر تحت تأثیر پیشرفت‌های هوش مصنوعی قرار خواهند گرفت؛ چراکه در مشاغلی که بیشتر در معرض خطر قرار دارند، مانند مشاغل منشی و اداری کار می کنند.

در این گزارش آمده است که در بدترین سناریو برای موج دوم هوش مصنوعی، ممکن است 7.9 میلیون شغل با هوش مصنوعی جابه‌جا شود.

در بهترین سناریو برای افزایش کامل نیروی کار با هوش مصنوعی زایا، هیچ شغلی از بین نمی‌رود؛ در حالی که اقتصاد می‌تواند 4 درصد یا حدود 92 میلیارد پوند در سال افزایش یابد.

منبع: theguardian

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array