به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بایننس، بزرگترین صرافی ارزهای دیجیتال جهان، روز دوشنبه اعلام کرد که تصمیم دارد توکن‌های شیبااینو (SHIB)، وان اینچ (1INCH)، تراست ولت (TWT) و فراکس شیِرز (FXS) را از منطقه نوآوری یا اینوویشن زون (innovation zone) این پلتفرم خارج کند.

بایننس با معرفی این محصول خود، به کاربران اجازه داد تا بعد از فهرست کردن این توکن‌ها در منطقه نوآوری، پروژه‌های جدید و نوآورانه را معامله کنند. این ویژگی، بایننس را قادر می‌سازد تا با محدود کردن و هشدار دادن به کاربران در مورد خطرات احتمالی سرمایه‌گذاری در توکن‌های جدید، تعهدات خود در زمینه گسترش آزادی پول و ایمن نگه‌داشتن کاربران را متعادل سازد.

طبق اعلامیه رسمی منتشر شده روز 17 آوریل (28 فروردین)، بایننس قصد دارد توکن‌های نام‌برده را از منطقه نوآوری خود خارج کند. به این ترتیب، کاربران از روز سه شنبه 18 آوریل (29 فروردین) دسترسی کاملی به این توکن‌ها خواهند داشت.

شرط خروج توکن‌ها از منطقه نوآوری چیست؟

گفتنی است که بایننس به صورت دوره‌ای پروژه‌های فهرست شده در منطقه نوآوری را بررسی می‌کند. از آنجایی که این پروژه‌ها ارزش خود را ثابت کرده و توانسته‌اند سطح بالایی از استانداردهای مورد نظر این صرافی را برآورده کنند، بایننس تصمیم گرفته‌ است تا توکن‌های این پروژه‌های نسبتاً جدید را به پلتفرم اصلی معاملات خود منتقل کند.

توکن شیبا

بایننس در طول بررسی‌های دوره‌ای خود، چندین فاکتور مهم را در نظر می‌گیرد که از آن جمله می‌توان به تعهد تیم پروژه، سطح و کیفیت فعالیت در زمینه توسعه، حجم معاملات و نقدینگی، ثبات و ایمنی شبکه و اندازه و ارتباطات پروژه اشاره کرد. علاوه بر این، بایننس پاسخگویی پروژه به درخواست‌های بررسی دوره‌ای، کمک به جامعه رمزارزی و همچنین شواهدی مبنی بر اقدامات غیراخلاقی و سهل‌انگاری پروژه‌ها را نیز مد نظر قرار می‌دهد.

شیباینو (SHIB) پس از انتشار نسخه بتا از پلتفرم پاپی‌نت (Puppynet) شیباریوم در ماه گذشته، شاهد افزایش چشمگیر حجم معاملات، فعالیت توسعه و مشارکت اجتماعی خود بوده است. تعداد کیف پول‌های SHIB و پروژه‌های همکاری با شیباریوم نیز اخیراً به طور مداوم در حال افزایش بوده است.

صرافی وان اینچ (1Inch ) نیز در میان افزایش فعالیت‌های توسعه، ارائه نقدینگی، معرفی استیبل کوین وان اینچ (با پشتوانه دلار) و راه‌اندازی کیف پول وان اینچ، توجه جامعه کریپتو را بیش از همیشه به سمت خود جلب کرده است.

دو توکن تراست ولت و فراکس شیرز (Frax Shares) نیز در بحبوحه افزایش فشار‌های نظارتی و ارتقای اتریوم شانگهای، توجه گسترده‌ای را به خود جلب کرده‌اند. با افزایش اعتماد جامعه به این پروژه‌ها قیمت آنها نیز در حال افزایش بوده است.

تاثیر این اقدام بر قیمت توکن‌ها

طبق داده‌های وبسایت کوین مارکت کپ، به‌نظر می‌رسد که معامله‌گران بلافاصله به اطلاعیه اخیر بایننس پاسخ نداده‌اند. قیمت شیبااینو در حال حاضر در منطقه 0.00001146 دلار در نوسان است که در 24 ساعت گذشته 2 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

در همین حال، توکن تراست ولت (TWT) با 3 درصد افزایش با قیمت 1.29 دلار و  وان اینچ (1Inch ) با 1 درصد افزایش با قیمت 0.5713 دلار معامله می‌شوند. فراکس شیرز (FXS) نیز در 24 ساعت گذشته بیش از 3 درصد کاهش یافته است. با این حال، با توجه به خارج شدن این توکن‌ها از منطقه نوآوری، پیش‌بینی می‌شود که افزایش حجم معاملات بتواند به رشد قیمت این دارایی‌ها نیز کمک کند.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: coingape

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array