به گزارش ایران دکونومی، اتحادیه بین المللی مخابرات که با نام اختصاری آی.تی.یو (ITU) شناخته می‌شود، در تازه‌ترین گزارش خود از رتبه‌بندی شاخص جهانی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات (IDI)، جایگاه ایران را از رتبه ۸۱ به ۷۵ ارتقا داده است. علاوه بر این، امتیاز ایران در شاخص توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات (IDI) نیز با ۴۷ درصد افزایش، از عدد ۵۵ به ۸۱ رسیده است.

بر اساس این گزارش، مقادیر زیرشاخص‌های ضریب نفوذ مشترکین پهن‌باند همراه، درصد خانوارهایی که به اینترنت دسترسی دارند و درصد استفاده از اینترنت در سال ۲۰۲۳ نیز به ترتیب ۱۵، 6 و 9 درصد بیشتر شده است.

رتبه ایران

شاخص جهانی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات چیست؟

اتحادیه بین المللی مخابرات، شاخص جهانی توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات را به عنوان یکی از معتبرترین شاخص‌های ارزیابی حوزه ارتباطات و فناوری منتشر می‌کند که یک استاندارد برای ارزیابی و مقایسه عملکرد توسعه موثر فناوری اطلاعات و ارتباطات محسوب می‌شود. این شاخص با هدف بررسی میزان بهره‌مندی عمومی از مزایا و فرصت‌های دیجیتالی‌سازی و ارزیابی شکاف دیجیتالی در میان اقشار جامعه در کشورهای مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array