به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بانک مرکزی آلمان در گزارش ماهانه‌ خود هشدار داد که اقتصاد در حال مبارزه آلمان احتمالا سه ماهه اول سال 2024 را در رکود به پایان خواهد رساند و انتظار نمی‌رود اقتصاد این کشور تا پایان سال 2024 بهبود یابد.

براساس این پیش‌بینی، چشم‌انداز کوتاه‌مدت صنعت آلمان به دلیل ضعف پایدار در تقاضای داخلی و خارجی، بسیار تاریک است. تقاضای داخلی احتمالا با افزایش هزینه‌های تأمین مالی به ویژه در مورد سرمایه گذاری، کاهش خواهد یافت. بانک مرکزی آلمان (Bundesbank) خاطرنشان کرد که عدم اطمینان و ابهام در مورد موضوعاتی مانند سیاست آب و هوا نیز همچنان بر فعالیت‌های اقتصادی تأثیر می‌گذارد.

این بانک گفت که تولید صنعتی در همه بخش ها در ژانویه 2024 و در مقایسه با سه ماهه پایانی سال 2023 کاهش یافته است که عمدتا به دلیل کاهش سفارشات خارجی است. در این میان، تولید وسایل نقلیه موتوری بیشترین کاهش را داشته است.

تحلیلگران Bundesbank پیش‌بینی می‌کنند که مصرف داخلی ممکن است در سه ماهه اول سال 2024 افزایش یابد؛ این در حالی است که مصرف کنندگان همچنان در هزینه کردن محتاط هستند.

تحلیلگران خاطرنشان کردند: تولید ناخالص داخلی واقعی احتمالا در سه ماهه اول سال 2024 دوباره اندکی کاهش خواهد یافت.

آلمان تنها اقتصاد گروه G7 بود که در سال 2023 تحت فشار قرار گرفت. اکثر تحلیلگران عملکرد ضعیف این کشور را ناشی از بحران انرژی می‌دانند که پس از آغاز درگیری اوکراین آغاز شد.

کشورهای غربی محدودیت های اقتصادی متعددی را برای روسیه اعمال کردند که منجر به از دست دادن دسترسی بلوک به انرژی روسیه شد. بر اساس داده های رسمی، اقتصاد صنعتی آلمان به شدت آسیب دید و در رکود فرو رفت.

منبع: ground

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array