به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، قانون ممنوعیت تراکنش‌های ارزهای دیجیتال با هر میزان ارزش که از طریق کیف پول‌های رمزارزی میزبانی شده و خودحضانتی انجام می‌شوند، به تصویب اکثریت کمیته‌های اصلی پارلمان اروپا رسید. این در حالی است که شورای اروپا و پارلمان اروپا به طور موقت با تعمیم بخش‌هایی از قوانین ضد پولشویی (AML) و مبارزه با تامین مالی تروریسم اتحادیه اروپا برای پوشش بازار ارزهای دیجیتال موافقت کرده‌اند.

بر اساس پستی که پاتریک بریر (Patrick Breyer)، عضو پارلمان اروپا به نمایندگی از حزب دزدان دریایی آلمان (Piratenpartei Deutschland) در ایکس به اشتراک گذاشت، اکثریت کمیته‌های رهبری پارلمان اروپا قوانین جدید AML را روز 19 مارس (29 اسفند 1402) تصویب کرده‌اند. با تصویب این قانون، تراکنش‌های رمزارزی انجام شده از طریق کیف پول‌های خودحضانتی تأیید نشده، ممنوع می‌شوند.

بریر یکی از دو عضوی است که به ممنوعیت پرداخت‌های رمزارزی ناشناس رای منفی دادند. گونار بک (Gunnar Beck) از حزب محافظه‌کار آلترناتیو برای آلمان (Alternative für Deutschland ) دیگر عضوی بود که به این ممنوعیت رای منفی داد.

توییت پاتریک بریر درباره ممنوعیت های جدید پارلمان اروپا
منبع: حساب پاتریک بریر در ایکس

ممنوعیت‌های جدید اتحادیه اروپا چه تراکنش‌هایی را شامل می‌شوند؟

این ممنوعیت به طور خاص تراکنش‌های انجام شده از اپلیکیشن‌های موبایلی، یا نسخه دسکتاپ آنها و یا کیف‌ پول‌های ارائه‌شده به شکل افزونه‌های مرورگر که به درستی احراز هویت نشده‌اند را هدف قرار می‌دهد. به موجب قانون جدید AML، محدودیت‌های خاصی برای تراکنش‌های نقدی و پرداخت‌های رمزارزی ناشناس اعمال خواهد شد. به عبارت دقیق‌تر، پرداخت‌های رمزارزی ناشناس با ارزشی بیش از 3000 یورو و پرداخت‌های نقدی با ارزش بیش از 10000 یورو در معاملات تجاری به طور کامل ممنوع می‌شوند.

انتظار می‌رود قانون جدید ظرف سه سال پس از لازم الاجرا شدن به طور کامل عملیاتی شود. با این حال، شرکت حقوقی Dillon Eustace مستقر در ایرلند، انتظار دارد که این قانون زودتر از این زمان، به طور کامل پیاده‌سازی شود.

لازم به ذکر است که بسیاری از شبکه‌های ارزهای دیجیتال در محیط‌های بدون نیاز به مجوز کار می‌کنند. در این شبکه‌ها، هر کسی اجازه دارد یک کلید خصوصی رمزنگاری‌شده برای خود ایجاد کند و به طور نامحدود و ناشناس اجازه ورود به سیستم را خواهد داشت. به این ترتیب، افراد بدون نیاز به حضور شخص ثالث، حضانت دارایی و کیف پول خود را به عهده می‌گیرند. این قابلیت‌ها، یک اصل اساسی در دنیای کریپتو به‌شمار می‌روند.

بریر در یک بیانیه مطبوعاتی پس از تصویب این قانون، دلیل مخالفت خود با این لایحه را توضیح داد و گفت که این لایحه دو اصل استقلال اقتصادی و حفظ حریم خصوصی مالی را به خطر می‌اندازد. او گفت که معتقد است توانایی انجام معاملات به صورت ناشناس یک حق اساسی برای همه مردم است.

در این بین، جامعه کریپتو واکنش‌های متفاوتی به اقدامات نظارتی اتحادیه اروپا و ممنوعیت‌های جدید نشان داده است. برخی بر این باورند که وجود قوانین جدید ضد پولشویی، ضروری و اجتناب‌ناپذیر هستند، در حالی که برخی دیگر نگران هستند که حریم خصوصی کاربران در این فضا نقض شده و فعالیت‌های اقتصادی به دلیل این قانون محدود گردد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array