به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، قیمت ارز دیجیتال فانتوم (FTM) در طی چهارهفته گذشته شاهد رشد 190 درصدی بوده است!
فانتوم تنها ارز غیر میم‌کوینی است که چنین عملکرد خوبی در طی 30 روز گذشته داشته است. پیش‌بینی می‌شود ارتقای پیش‌روی شبکه سونیک این رمزارز در بهار سال 2024 منجر به افزایش سرعت تراکنش‌ها شود و علاقه سرمایه‌گذاران را به این ارز دیجیتال بیش از پیش جذب نماید.

رشد فانتوم

عملکرد فوق‌العاده فانتوم نسبت به بیت کوین و اتریوم

براساس داده‌های تحلیلی اخیر، عملکرد فانتوم در یک ماه گذشته در میان 100 ارز دیجیتال برتر بازار بسیار چشمگیر بوده و FTM را به تنها ارز غیر میم‌کوینی تبدیل کرده که توانسته به رشدی تقریباً 200% دست یابد. براساس این گزارشات، ارزش این رمزارز از 40 سنت به 1 دلار و 16 سنت رسیده و از آپریل 2022 (فروردین 1401) تاکنون این بالاترین رکورد ثبت‌شده توسط این رمزارز می‌باشد.

در نتیجه این رشد فوق‌العاده، ارزش بازار فانتوم به 3.39 میلیارد دلار رسیده و FTM را به 44مین دارایی دیجیتال ارزشمند جهان تبدیل کرده است. انتظار می‌رود ارتقای سونیک فانتوم قابلیت‌های هوشمند این بلاکچین لایه یک را نیز افزایش دهد.

از سوی دیگر، بیت کوین (BTC) سلطان همیشگی دنیای کریپتو در طی 4 هفته گذشته شاهد رشد 28 درصدی بوده است و قیمت اتریوم (ETH)، دومین ارز دیجیتال ارزشمند دنیا هم در طی 30 روز گذشته حدود 20% رشد کرده است.
شبکه آزمایشی سونیک از بهار امسال جایگزین شبکه اصلی اوپرا خواهد شد. شبکه آزمایشی سونیک از اکتبر سال 2023 (مهر سال 1402) فعال شده و در دسترس توسعه‌دهندگان قرار گرفته بود.

همانطور که بالاتر اشاره کردیم، به‌روزرسانی مهم شبکه فانتوم در بهبود توان عملیاتی آن و جذب سرمایه‌گذاران جدید به شدت مؤثر خواهد بود.

سه بخش اصلی به‌روزرسانی شبکه سونیک فانتوم به شرح زیر هستند:

  • ماشین مجازی فانتوم که قادر است قراردادهای هوشمند را با سرعتی بسیار بیشتر از ماشین مجازی اتریوم (EVM) اجرا کند.
  • ذخیره‌سازی پایگاه داده کارمن (Carmen) که دارای ساختار داده‌ کارآمدتری می‌باشد و می‌تواند با کاهش 90 درصدی فضای ذخیره‌سازی مورد نیاز، هزینه اعتبارسنج‌ها را به شکل چشمگیری کاهش دهد.
  • مکانیزم اجماعِ “Optimized Lachesis” که یک استخر کارآمدتر را برای این ارز دیجیتال ایجاد خواهد کرد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران‌دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: Coindesk

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array