به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، کارت ویزیت امضا شده استیو جابز به قیمت هزاران دالار در یک حراجی فروخته شده است. از دیگر موارد به‌فروش رفته در این مزایده می‌توان به یک چک بانکی، بلیط سینما و نامه استخدام شغلی او اشاره کرد.

با اینکه استیو جابز، هم‌بنیان‌گذار اپل بیش از یک دهه پیش از دنیا رفته است؛ اما یاد او هنوز در میان طرفداران دنیای تکنولوژی بسیار عزیز است و نتیجه عادی‌ترین وسایل روزانه او ارزش نجومی‌ای پیدا کرده‌اند.

کارت ویزیت اپل
کارت ویزیت اپل امضا شده توسط جابز

حراج بزرگ آیتم‌های امضا شده توسط استیو جابز

جدیدترین مثال این مورد، کارت ویزیت اپل امضا شده توسط او است که قدمتش به سال 1983 میلادی بازمی‌گردد. این کارت ویزیت به قیمت 181 هزار دلار به‌فروش رفته است! البته این کارت ویزیت یکی از 6 موردی بود که در حراج بزرگ “Steve Jobs and the Apple Computer Revolution” (استیو جابز و انقلاب کامپیوتر اپل) به‌فروش رفته است. این مزایده روز پنج‌شنبه هفته گذشته به پایان رسیده و اخبار مربوط به آن به‌تازگی منتشر شده است.

این کارت ویزیت آیتمی بود که به بالاترین قیمت ممکن در این حراج به‌فروش رفت و براساس اخبار مؤثق این کارت به‌فروش رفته یکی از تنها 5 کارت ویزیتی است که توسط جابز امضا شده و صحت این امضا نیز مورد تأیید قرار گرفته است.

چک بانکی مربوط به سال 1976 با امضای جابز در این مزایده پس از کارت ویزیت او در رتبه دوم قرار گرفت و با قیمت 176 هزار دلار به فروش رسید. نکته جالب درباره این چک بانکی این است که تاریخ صدور آن به دو هفته قبل از بنیان‌گذاری رسمی کمپانی اپل باز می‌گردد.
براساس تاریخ صدور این چک، کمپانی اپل هنوز چک‌های بانکی شخصی‌سازی خود را دریافت نکرده بوده و جابز برای هویت بخشیدن به این چک، با دست‌خط خود بر روی آن عبارت “Apple Computer” را نوشته است. آدرس درج شده در این چک هم همان گاراژ معروفی است که قصه کمپانی اپل از آنجا آغاز شده است.

امضای استیو جابز
بلیط سینمای امضا شده توسط استیو جابز

ممکن است داستان پشت چک بانکی اپل و کارت ویزیت شخصی جابز با عقل جور دربیاید؛ اما داستان بلیت سینمایی که به قیمت بیش از 14 هزار دلار فروخته شده چیست؟
استیو جابز به این مسئله شهرت داشت که هرگز درخواست اهدای امضای خود به طرفداران را قبول نمی‌کرده است. یکی از استثناها مربوط به بلیت فیلم دزدان دریایی کارائیب (2003) است که جابز درخواست یک طرفدار را قبول کرده و به دلیل اینکه این شخص هیچ‌گونه کاغذی به همراه نداشته است؛ مؤسس اپل بلیت سینمای خود را امضا کرده و به او تقدیم می‌کند!

یکی دیگر از آیتم‌های به‌فروش رفته در این حراج، نامه استخدام ارسال شده توسط جابز به یک کارجو در سال 1986 می‌باشد. در آن زمان استیو جابز مدیرعامل کمپانی Next بوده است.

منبع: Gizmodo

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array