به گزارش ایران دکونومی، استارتاپ دیوار آماری از جستجو و فعالیت های یک ماه آخر سال کاربران خود منتشر کرده که نشان می‌دهد کاربران ساکن در استان‌ خراسان رضوی نسبت به جمعیت‌شان بیش از سایر استان‌ها آگهی‌های نوروزی منتشر کرده‌اند. بعد از این استان، کاربران استان‌های قم و خراسان جنوبی به ترتیب در رتبه‌های دوم و سوم قرار گرفته‌اند.

بیشترین میانگین اقدام به تماس با هر آگهی به کاربران هرمزگان، بوشهر و کرمان تعلق دارد. کاربران دیوار در این استان‌ها به طور میانگین ۲۳ بار اقدام به تماس با آگهی‌های نوروزی استان‌شان کرده‌اند و هر سه باهم در جایگاه اول قرار دارند. تهرانی‌ها با ۲۲ اقدام به تماس در جایگاه دوم و کاربران استان فارس با ۲۱ مورد در جایگاه سوم قرار دارد.

جستجوی کلمه «عید» در دیوار بیشتر از «نوروز» بوده است

در میان جستجوهای کاربرانِ دیوار، کلمه «عید» بسیار بیشتر از کلمه «نوروز» و «سال نو» تکرار شده است. ۸۸ درصد این جستجوها در کنار کلمه «عید»، ۱۱ درصد در کنار کلمه «نوروز» و تنها ۱ درصد در کنار «عید نوروز» بوده است. طبیعی است که وقتی در زندگی روزمره، «عید» را راحت‌تر به زبان می‌آوریم، ترکیبات مرتبط با سال نو را هم بیشتر با همین «عید» می‌سازیم.

جستجوی کلمه عید و نوروز در اسفند ۱۴۰۲

سفره هفت‌سین و متعلقاتش بیشترین جستجو در دیوار را داشته‌اند

کاربران در اسفند ماه بیش از هر چیز به دنبال اقلام سفره هفت‌سین هستند؛ از خود «سفره» گرفته تا سبزه و آینه. بر این اساس ۶۵ درصد جستجوهای نوروزی برای هفت‌سین و متعلقاتش بوده است. «لباس و کفش» و «مسافرت و اقامتگاه» در رتبه‌های دوم و سوم قرار این آمار قرار گرفته‌اند.

بیشترین جستجو در دیوار

«ماهی قرمز» با ۷۵ درصد بیشترین جستجوهای مرتبط با سفره هفت‌سین، را به خود اختصاص داده است. از ۲۵ درصد باقیمانده ۲۰ درصد جستجوهای هفت‌سین هم سهم «سبزه» است و سایر اقلام سفره هفت سین، فقط ۵ درصد از این جستجوها سهم دارند. البته یک دلیلش می‌تواند این باشد که تهیه بقیه ملزومات هفت‌سین ساده‌تر است.

سهم لباس و کفش در جستجوی دیوار

در دیوار کاربران زیادی در جستجوی لباس و کفش عید بوده‌اند که لباس‌ با ۹۵ درصد سهم بیشتری نسبت به کفش دارد. بیشتر از ۷۰ درصد جستجوها مربوط به لباس و کفش بچه‌ها بوده و بزرگ‌ترها به تناسب دارای سهم کمتری هستند.

جزیره «کیش» بیشترین جستجو برای تورهای نوروزی در دیوار

جزیره «کیش» با ۳۷ درصد، مقصد مورد جستجوی کاربران برای تورهای مسافرتی نوروزی بوده و مشهد با ۲۸ درصد و قشم با ۸ درصد مکان‌های بعدی مورد علاقه کاربران هستند.

شهرهای استانبول، آنتالیا و وان که هر سه در کشور ترکیه قرار دارند، مجموعاً ۱۷ درصد جستجو برای تورهای سفر خارجی را به خود اختصاص داده‌اند.

تورهای نوروزی با بیشترین جستجو

معمولاً اقلام پذیرایی شامل آجیل، شیرینی و میوه است و طبیعی است که کاربران در این ایام این خوراکی‌ها را در دیوار و در کنار کلمه «عید» یا «شب عید» جستجو کنند. شیرینی با ۵۰ درصد پرجستجوترین خوراکی است و با فاصله کم آجیل قرار دارد که ۴۶ درصد مورد جستجو قرار گرفته و میوه با ۴درصد کمترین جستجو را داشته است.

«ژل و بوتاکس» بیشترین جستجوی بخش جشنواره‌های دیوار

کاربران بیشتر به دنبال جشنواره‌هایی بوده‌اند که مربوط به خدمات آرایشی و زیبایی است؛ از جشنواره‌های «ناخن» گرفته تا «‌دندان‌پزشکی». پرجستجوترین جشنواره‌ها «ژل و بوتاکس» با سهم ۳۹ درصدی از کل جشنواره‌های جستجو شده و «لیزر» با ۱۷ درصد در جایگاه بعدی قرار گرفته است.

بیشترین جستجو برای جشنواره های دیوار

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array