به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، خانه حراج ساتبیز (Sotheby’s) پس از دریافت بازخورد جامعه در مورد کمبود تنوع، به طور قابل توجهی آخرین فروش هنری خود را تغییر داده است. در همین حال، یک بازیکن تازه کار در بازی ایلیویوم (Illivium) با یک شخصیت بازی تاکنون، سود خیره کننده 140,525 درصدی به دست آورده است.

پس از رفع نگرانی‌های مربوط به تنوع، فروش هنر دیجیتال گلیچ (Glitch) دوباره راه‌اندازی شد

ساتبیز اعلام کرده است که مناقصه فروش هنر دیجیتال آتی خود، گلیچ بیوند باینری (Glitch Beyond Binary) در 19 آوریل (30 فروردین) آغاز می‌شود.

گلیچ بیوند باینری یک راه‌اندازی مجدد از حراج ماه گذشته «Natively Digital: Glitch-ism» است که به دلیل انتقادات جهت عدم تنوع آن موقتاً متوقف شد.

ساتبیز در یک توییت در تاریخ 13 آوریل (24 فروردین)، فروش آثار هنری را اعلام کرد و اظهار داشت که این کار جوامع هنرمندان متنوعی را که گلیچ آرت را تشکیل می‌دهند، مطرح می‌کند.

در بیانیه‌ای که در همان روز منتشر شد، ساتبیز تاکید کرد که این فروش نشان دهنده افراد از همه اقشار است:

“این جوامع فقط به عنوان مرد یا زن شناسایی نمی‌شوند، بلکه شامل افرادی از هر هویت و بیان جنسیتی، گرایش جنسی، نژاد، قومیت، زبان، توانایی، طبقه، مذهب، فرهنگ، عقاید سیاسی، سن، سطح مهارت، شغل و پیشینه هستند.”

ساتبیز در ابتدا در 27 مارس (7 فروردین) پس از اینکه هنرمند محبوب NFT، پاتریک آمادون (Patrick Amadon)، به ۱۴۲٬۴۰۰ دنبال‌کننده‌اش گفت که در اعتراض به عدم حضور زنان، آثار خود را از فروش آثار هنری آتی “Natively Digital” کنار می‌کشد، فروش را متوقف کرد.

ساتبیز

تازه‌کار ایلیویوم ان‌اف‌تی 49000 دلاری را کشف کرد

در بیانیه‌ای در 12 آوریل (23 فروردین) ، ایلیویوم فاش کرد که یک تازه وارد به بازی آنلاین خود ایلیویوم کمیاب ترین ایلوویتار یعنی هولو بلیزینگ رامفایر (Holo Blazing Rhamphyre) را کشف کرده است و توانسته آن را به قیمت حیرت‌آور 49128.85 دلار بفروشد.

بازیکن خوش شانس، ایلوویتار کمیاب را در داخل یک D1SK پیدا کرد، که نوعی لوت باکس (loot box) دیجیتالی است که حاوی اقلام و لوازم جانبی تصادفی است که فقط با قیمت 32 دلار در دسترس است و تقریباً 140525 درصد سود به دست می آورد.

رئیس جمهور اوکراین اولین NFT را در مجموعه حمایت از ارتش امضا کرد

در 9 آوریل (20 فروردین)، رئیس جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی (Volodymyr Zelenskyy)، اولین توکن غیرقابل تعویض این کشور (NFT) را در مجموعه‌ای به نام یو‌ای‌کتس‌دیویژن (UACatsDivision) امضا کرد که شامل گربه‌های نیروهای مسلح اوکراین می‌شود و تمام بودجه اهدا شده به خدمات نظامی اوکراین است.

در زمان نگارش این مقاله، 3026 گربه NFT از 10000 گربه موجود خریداری شده بود.

سایر اخبار نیفتی

در اخبار اخیر، استخراج کنندگان بیت کوین بیش از 5 میلیون دلار از ایجاد NFT با استفاده از پروتکل اوردینالز (Ordinals) به جیب زده‌اند.

داده‌های دون آنالتیکس (Dune Analytics) نشان داد که کارمزد تراکنش‌ها برای تراکنش‌های اوردینالز 240 درصد از 1.5 میلیون دلار در 10 مارس (19 اسفند) به 5.2 میلیون دلار تا 12 آوریل (23 فروردین) افزایش یافت.

همچنین بیان شد که نزدیک به 1.1 میلیون اوردینال در شبکه بیت کوین ثبت شده است که عمدتاً شامل تصاویر و متن jpeg و همچنین فرمت‌های PDF، ویدیویی و صوتی است.

در اخبار دیگر، یک کلکسیونر NFT در 5 آوریل (16 فروردین) مرتکب اشتباهی پرهزینه شد و 100 اتر به ارزش حدود 192,000 دلار در زمان نگارش این مقاله را برای یک NFT از مجموعه جمسیس ان‌اف‌تی (Gemesis NFT) پیشنهاد داد، که قرار بود برای جشن راه‌اندازی اوپن‌سی پرو (OpenSea Pro) رایگان باشد.

در حالی که برخی از اعضای جامعه بر این باورند که این تراکنش یک معامله شستشو بوده است، برخی دیگر استدلال می‌کنند که معامله‌گر به سادگی مرتکب اشتباه شده است که به جای 100 دلار، 100 اتر پیشنهاد داده است.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مهدی گچلو

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: Cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array