به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، بعد از راه‌اندازی موفقیت‌آمیز هاردفورک دنکان (Dencun) در شبکه بلاکچین اتریوم، هیجان بسیاری در کل بازار کریپتو به راه افتاد.  اصلی‌ترین تاثیر این به‌روزرسانی، کاهش کارمزدها در شبکه، کمک به کاهش تراکم و بهبود مقیاس‌پذیری آن خواهد بود.

این ارتقا، تغییرات زیادی را با خود به همراه دارد که مهم‌ترین آنها اجرای حباب‌های داده (blobs) با پروپوزال EIP-4844 است که به عنوان “protodanksharding” شناخته می‌شود و به کاهش هزینه تراکنش‌های لایه دوم (L2) و در نتیجه آغاز دوره جدیدی از مقیاس‌پذیری اتریوم کمک می‌کند.

برخلاف آنچه انتظار می‌رفت، قیمت اتریوم طی 24 ساعت گذشته مسیر نزولی را در پیش گرفته است و اکنون با افت 2.10 درصدی در منطقه قرمز فرورفته و با قیمت 3965 دلار معامله می‌شود.

نمودار قیمت اتریوم

نهنگی که اوضاع اتریوم را به هم ریخت

در حالی که جامعه اتریوم این رویداد بزرگ را جشن می‌گرفت، یک انتقال بزرگ در شبکه، توجه بازار را به خود جلب کرد. یک نهنگ، در اقدامی غیرمنتظره رقم هنگفت 15000 واحد اتر (ETH) به ارزش 6.3 میلیون دلار را به صرافی‌های رمزارزی بایننس و بیت‌فینکس منتقل کرد. جابجایی چنین مقدار زیادی رمزارز به یک صرافی معمولاً نشان‌دهنده احتمال فروش آن است. بنابراین، این حرکت غیرمنتظره منجر به گمانه‌زنی‌هایی در جامعه کریپتو شد.

گفته می‌شود این نهنگ 110 میلیون دلار استیبل کوین دای (DAI) در اسپارک بدهی دارد. درحالی که عده‌ای معتقدند این نهنگ به خاطر باور عمیق خود به افزایش قیمت پس از دنکان، قصد دارد سود خود را برداشت کند، Lookonchain حدس می‌زند که احتمالاً این دارایی‌ها صرف نظر از پتانسیل رشد قیمت، برای بازپرداخت بدهی فروخته خواهند شد.

از سوی دیگر، پلتفرم ردیاب نهنگ Whale Alert نیز به حرکت مقدار قابل‌توجهی اتر ETH قبل و درست در زمان راه‌اندازی دنکان پی برده است. طبق این گزارش، در مجموع 10,132 ETH به ارزش 41,011,423 دلار از یک کیف پول ناشناخته به صرافی کراکن منتقل شد. ساعاتی قبل از راه اندازی هاردفورک مذکور نیز، 18560 واحد اتر به ارزش 75324186 از بایننس به یک کیف پول ناشناخته منتقل شده است.

این نقل و انتقالات بزرگ در چندین جای دیگر نیز با ارقامی قابل توجه صورت گرفته است. اکنون باید منتظر ماند و دید بعد از فروکش کردن گرد و غبار ناشی از این هیجانات آنی، تأثیرات بالقوه ارتقاء اتریوم بر بازار و قیمت این دارایی دیجیتال به چه شکل خود را نشان خواهند داد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: u.today

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array