به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، روز 13 آوریل (24 فروردین)، شبکه بلاکچین سولانا در بیانیه‌ای رسمی اعلام نمود که اولین دستگاه اندرویدی آن که پرچم‌دار محصولات این شرکت با ضریب امنیتی بسیار بالا است، در دسترس کسانی قرار گرفته است که این محصول را پیش خرید کرده بودند.

این شرکت در تاریخ 8 می (18 اردیبهشت 1402) سفارشات جدی برای خرید این دستگاه را آغاز خواهد کرد. گوشی هوشمند رمزارزی ساگا (Saga) برای اولین بار اواسط سال 2022 معرفی شد. به گزارش سولانا، تیم توسعه دهنده این پروژه، برای ماه‌ها از این محصول استفاده کرده‌اند.

بر اساس اطلاعات منتشر شده، گوشی‌های ساگا (Saga) از قابلیت مدیریت و ذخیره دارایی‌های رمزارزی، ضرب توکن‌های غیرمثلی (NFT) و اجرای برنامه‌های غیرمتمرکز از فروشگاه Solana dApp برخوردار هستند.

علاوه بر این، مشخصات سخت افزاری این دستگاه نیز بسیار چشمگیر است. Saga با پلتفرم موبایلی +Snapdragon 8، حافظه 12 گیگابایتی، فضای ذخیره‌سازی 512GM و صفحه نمایش 6.67 اینچی OLED عرضه خواهد شد. طبق این اطلاعیه، قیمت کنونی آن در حدود 1000 دلار می‌باشد.

ساگای سولانا

کاهش استفاده از سولانا

گوشی‌های هوشمند ساگا (Saga) اکنون برای ارسال در ایالات متحده، اتحادیه اروپا، بریتانیا، کانادا، سوئیس، استرالیا و نیوزلند در دسترس قرار دارند. بر اساس بخشی از طرح تشویقی راه‌اندازی این دستگاه، کاربران ساگا (Saga) می‌توانند پس از راه‌اندازی دستگاه خود برای دریافت توکن NFT ساگا جنسیس (Saga Genesis) اقدام کنند.

این اتفاق مهم درست درحالی رخ می‌دهد که استفاده از سولانا و مومنتوم قیمت آن هر دو رو به کاهش هستند. از زمانی که اعلام شد سم بنکمن فرید (Sam Bankman-Fried ) این بلاکچین را تحت حمایت مالی خود قرار داد، این اکوسیستم هنوز نتوانسته است پس از سقوط صرافی اف تی ایکس (FTX) به وضعیت اولیه خود بازگردد.

بر اساس داده‌های پلتفرم تحلیلی Solscan، تعداد کیف پول‌های فعال سولانا در سه ماه گذشته 60 درصد کاهش یافته است. البته، شمار این کیف پول‌ها از شش ماه قبل از سقوط FTX در یک روند نزولی قرار گرفته بود.

علاوه بر این، پلتفرم Solana DeFi هنوز به حدود نیمی از ارزش خود قبل از سقوط FTX رسیده است. طبق گفته DeFiLlama، کل ارزش قفل شده این پلتفرم در حال حاضر حدود 539 میلیون دلار است که کمتر از 1 درصد از سهم بازار را نشان می‌دهد. با این اوصاف، سولانا که زمانی خود را “قاتل اتریوم” معرفی می‌کرد، با این ارز دیجیتال که حدود 60 درصد از سهم بازار DeFi را در اختیار دارد، فاصله‌ای نجومی دارد. علاوه بر اینکه این شبکه همچنان از مشکل قطعی‌های مخرب رنج می‌برد.

چشم‌انداز قیمت سولانا (SOL)

نمودار یک ماهه سولانا

طبق گزارش وبسایت کوین‌گکو (CoinGecko)، قیمت سولانا با افزایشی 20 درصدی در تایم فریم هفتگی به مرز 24 دلار و 20 سنت رسیده، ولی با این حال، هنوز به سطوح قیمت قبل از سقوط FTX بازنگشته است، در حالی که بازار کلی کریپتو اکنون وضعیتی به مراتب بهتر از آن زمان دارد. از سوی دیگر، سولانا (SOL) نسبت به اوج تاریخی 260 دلاری خود در ماه نوامبر 2021 (آبان 1400) بیش از 90 درصد کاهش را نشان می‌دهد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبع: cryptopotato

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array