به گزارش ایران دکونومی، دیوار تصمیم گرفته است که همزمان و هم‌راستا با افزایش نرخ تورم در سال پیش رو، از اول فروردین ماه ۱۴۰۳ با هدف افزایش کیفیت خدمات خود و همچنین منصفانه‌تر کردن هزینه آگهی‌ها برای کاربران، از روش «قیمت‌گذاری پویا» استفاده کند؛ به همین دلیل هزینه‌های پرداختی کاربران کسب‌وکاری، بر اساس نوع خدمات دریافتیِ آن‌ها، متفاوت و منصفانه‌تر از گذشته خواهد بود.

اجرای طرح قیمت‌گذاری پویا، به افزایش کیفیت فهرست آگهی‌های دیوار نیز منجر می‌شود؛ چرا که این شکل از قیمت‌گذاری می‌تواند ثبت آگهی‌های تکراری و نادرست و غیرواقعی را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.

آمارها نشان می‌دهد که از مجموع ۵۳ میلیون کاربر سالانه دیوار، تقریباً ۲۲ میلیون کاربر آگهی‌گذار هستند و ۷۵ درصد از این ۲۲ میلیون نفر، آگهی‌های خود را کاملاً رایگان و بدون پرداخت هیچ هزینه‌‌ای منتشر می‌کنند؛ ۲۰ درصد هم‌زمان از خدمات آگهی‌های رایگان و پولی استفاده می‌کنند و فقط ۵ درصد از آگهی‌گذارانی که از دیوار برای کسب‌وکار استفاده می‌کنند،‌ برای همهٔ آگهی‌های خود هزینه می‌پردازند.

البته باید این نکته را هم در نظر گرفت که دیوار شرایط نامناسب اقتصادی موجود را در نظر گرفته و هیچ‌گونه افزایش‌ قیمتی در خدمات خود برای گروه‌های زیر (حتی برای کاربران دارای پنل کسب و کاری) نخواهد داشت:

  • همهٔ آگهی‌های کاربران فعال در ۶ استان سیستان و بلوچستان، خراسان شمالی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، آذربایجان غربی و گلستان که براساس شاخص‌های اقتصادی و آمارهای رسمی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از استان‌های کم‌برخوردار کشور معرفی شده‌اند.
  • در دسته‌ خودرو، همه آگهی‌های شامل برند-مدل‌هایی با میانگین قیمت ۱۸۰ میلیون‌ تومان. (در حال حاضر بیش از ۳۷ درصد آگهی‌های سواری و وانت در دیوار، دارای میانگین قیمت ۱۸۰ میلیون تومان هستند)
  • در دسته املاک تهران، همه آگهی‌های ملک در منطقه‌های ۱۵، ۱۶، ۱۷، ۱۸، ۱۹ و ۲۰.

شایان ذکر است که هر کاربر دیوار سالانه امکان انتشار حداقل ۷۰ آگهی رایگان را در دسته‌بندی‌های مختلف دارد. این تعداد، با هدف تامین نیاز کاربران شخصی جهت استفاده از خدمات دیوار تعیین شده به همین دلیل است که بیشت از ۷۵ درصد کاربران دیوار آگهی‌های خود را کاملاً رایگان منتشر می‌کنند.

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array