به گزارش واحد ترجمه ایران‌دکونومی، فروشگاه اپلیکیشن گوگل‌پلی به‌زودی امکان دانلود چند اپلیکیشن را به‌صورت همزمان برای کاربران اندرویدی میسر خواهد کرد.

قابلیت دانلود چند اپلیکیشن به‌صورت همزمان یکی از پرتکرارترین درخواست‌های کاربران اندرویدی از کمپانی گوگل بوده است. ارائه این قابلیت به این معناست که کاربران می‌توانند به‌صورت همزمان و یکپارچه بیش از دو اپلیکیشن را با هم دانلود کنند.
این قابلیت به‌صورت ویژه‌ای کارایی دانلود اپ‌ها را برای کاربران بالا خواهد برد؛ خصوصاً کاربرانی که از اتصال اینترنت پرسرعت و دستگاه‌های هوشمند قدرتمند بهره می‌برند.

دانلود همزمان گوگل پلی

بهبود کارایی فروشگاه گوگل‌پلی استور

کمپانی گوگل در سال 2019 در یک بازه زمانی محدود این قابلیت را به‌صورت آزمایشی عرضه و امتحان کرده بود؛ اما اجرایی شدن آن هیچوقت به مرحله عرضه سراسری به همه کاربران اندرویدی نرسید. اما حالا در سال 2024 بالاخره اوضاع تغییر کرده و قرار است قابلیت محبوب به همه کاربران اندرویدی ارائه شود.
پیش‌بینی می‌شود ارائه عمومی و گسترده قابلیت دانلود همزمان چند اپلیکیشن از فروشگاه گوگل‌پلی منجر به بهبود تجربه کاربری و رضایت مشتریان نیز بشود.

تا پیش از این، دانلود اپلیکیشن‌ها از فروشگاه گوگل‌پلی فقط به‌صورت یکی‌یکی و در صف انتظار ممکن بود. یعنی کاربران برای دانلود همزمان چند اپ هیچ چاره‌ای نداشتند و برای مثال مجبور بودند برای آپدیت کردن یک اپ کوچک و سبک، ابتدا منتظر بمانند تا روند دانلود ونصب بازی بزرگ و سنگینی که اول قصد دانلود آن را داشتند به پایان برسد.
خوشبختانه دوران این ناکارآمدی در گوگل به پایان رسیده و با قابلیت دانلود همزمان چند اپلیکیشن، روند دانلود آنها به‌صورت موازی آغاز خواهد شد و دیگر نیازی به انتظار نیست. با استفاده از این قابلیت، کاربران نهایت استفاده را از قدرت گوشی هوشمند و پهنای باند اینترنت خود خواهند برد.

با اینکه معرفی این قابلیت قطعاً با استقبال خوبی از سوی کاربران اندرویدی مواجه خواهد شد؛ اما شایان ذکر است که قابلیت تازه هنوز برای “آپدیت کردن اپلیکیشن‌های از پیش نصب‌شده” در دسترس نیست. آپدیت‌های اپلیکیشن‌ها همچنان یکی‌یکی، به‌ترتیب انتخاب و در صف انتظار انجام خواهند شد. احتمالاً دلیل پشت این تصمیم، ساختار سیستم‌عامل اندروید برای آپدیت کردن برنامه‌هاست.

اما همچنان با وجود این محدودیت باز هم ارائه این قابلیت دانلود همزمان دستاورد بسیار بزرگی برای کاربران اندرویدی به‌حساب می‌آید. این قابلیت موردانتظار بالاخره موانع پیشین را از سر راه خواهد برداشت. کاربران می‌توانند با آغاز کردن روند دانلود 2 اپلیکیشن به‌صورت همزمان در گوگل‌پلی متوجه شوند که آیا این قابلیت به گوشی هوشمند آنها عرضه شده است یا خیر.

عرضه این قابلیت محبوب به کاربران اندروید، از تلاش‌های اخیر کمپانی گوگل برای بهبود تجربه کاربری در فروشگاه گوگل‌پلی محسوب می‌شود. با اینکه کاربران برای آپدیت کردن اپلیکیشن‌های قبلی خود همچنان چاره‌ای جز صبر کردن ندارند؛ اما معرفی این قابلیت تازه راه را برای ارتقای اکوسیستم اندرویدی هموار می‌سازد.

منبع: Gizchina

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array