به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چند روز پیش از برگزاری جلسه استماع مجلس نمایندگان روز 19 آوریل (30 فروردین)، پیش‌نویس لایحه جدیدی منتشر شده است که چارچوبی برای استیبل کوین‌ها در ایالات متحده ارائه می‌کند. بر اساس این پیش‌نویس، فدرال رزرو مسئول مستقیم صادرکننده‌های استیبل کوین‌های غیربانکی می‌شود. ازجمله این نهادها می‌توان به دو شرکت رمزارزی تتر و سیرکل اشاره کرد که به ترتیب استیبل کوین‌های یواس‌دی‌تی (USDT) و یواس‌دی کوین (USDC) را روانه بازار می‌کنند.

گفتنی است که استیبل کوین‌ها گروهی از ارزهای دیجیتال هستند که با پشتیبانی قوی خود توسط دارایی‌های خاص مثل دلار آمریکا و یا با بهره‌گیری از الگوریتم‌هایی خاص برای تعدیل عرضه خود نسبت به تقاضا، ثبات قیمت را برای سرمایه‌گذاران تامین کنند. این کلاس دارایی برای اولین بار در سال 2014 همزمان با انتشار بیت‌یواس‌دی (BitUSD) معرفی شدند.

طبق این سند، موسسات سپرده‌گذاری بیمه‌شده که به دنبال چاپ استیبل کوین هستند، تحت نظارت مستقیم آژانس بانکداری فدرال قرار می‌گیرند؛ در حالی که موسسات غیربانکی تحت نظارت فدرال رزرو باقی خواهند ماند. عدم ثبت این شرکت‌ها، می‌تواند به پنج سال زندان و جریمه یک میلیون دلاری منجر شود. صادرکنندگانی هم که خارج از ایالات متحده مستقر هستند باید برای فعالیت در این کشور، ثبت نام کنند.

پیش نویس لایحه کنگره

مفاد پیش‌نویس لایحه جدید کنگره

از جمله عوامل مورد تایید این پیش‌نویس می‌توان به توانایی متقاضی در حفظ ذخایر با پشتوانه استیبل کوین‌ها با دلار آمریکا یا اسکناس‌های فدرال رزرو، اسناد خزانه با سررسید 90 روزه یا کمتر، قراردادهای بازخرید با سررسید 7 روزه یا کمتر با پشتوانه اسناد خزانه با سررسید 90 روزه یا کمتر و همچنین سپرده‌های ذخیره بانک مرکزی اشاره کرد.

علاوه بر این، صادرکنندگان استیبل کوین باید تخصص فنی کافی، وجود دفتری ثابت و مزایای ارائه نوآوری و شمول مالی (financial inclusion)  از طریق استیبل کوین‌ها را اثبات کنند.

جرمی آلر (Jeremy Allaire)، مدیر عامل سیرکل در یک تاپیک توییتری گفت که “نیاز به حمایت عمیق و دوجانبه برای تصویب قوانینی که تضمین می‌کند دلارهای دیجیتال در اینترنت به طور ایمن صادر، پشتیبانی و اجرا می‌شوند به وضوح احساس می‌گردد.”

در بخشی دیگر از این پیش‌نویس، به ممنوعیت دو ساله صدور یا ضرب استیبل کوین‌هایی اشاره شده است که توسط دارایی‌های واقعی پشتیبانی نمی‌شوند. همچنین مشخص شده است که وزارت خزانه‌داری مطالعه‌ای در مورد «استیبل کوین‌های endogenously collateralized» انجام خواهد داد.

طبق تعریف این سند، این نوع استیبل کوین‌ها «برای حفظ ثبات قیمت، صرفاً به ارزش دارایی دیجیتال دیگری که توسط همان سازنده ایجاد یا نگهداری می‌شود، متکی است».

به‌علاوه، این پیش‌نویس به دولت ایالات متحده اجازه می‌دهد تا استانداردهایی را برای قابلیت همکاری میان استیبل کوین‌های مختلف تعریف کند. ضمن اینکه تصریح می‌نماید که کنگره آمریکا و کاخ سفید از مطالعه فدرال رزرو در مورد صدور دلار دیجیتال حمایت خواهند کرد.

 

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

مترجم:‌ مرضیه مظاهری

ویراستار: تارا هدایتی

منبعcointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array