به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، پس از انتشار گزارش مبنی بر افزایش نرخ بیکاری در آمریکا که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو را بالا برد؛ قیمت طلا رکورد زد و به بالاترین حد خود یعنی 2185.19 دلار در هر اونس افزایش یافته و سپس به ناحیه قیمتی 2179 دلار و 16 سنت بازگشت.

تحلیل و بررسی قیمت طلا

تحلیل و بررسی قیمت طلا 19 اسفند

در حال حاضر طلا بیشترین افزایش قیمت هفتگی خود را از اواسط اکتبر 2023 تجربه می‌کند؛ این افزایش تحت تاثیر ترکیبی از کاهش نرخ بهره پیش بینی شده توسط فدرال رزرو و تضعیف دلار بود که طلا را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه‌تر کرد.

انتشار اطلاعات اقتصادی آمریکا مبنی بر افزایش نرخ بیکاری در این کشور قیمت طلا را در روز جمعه (18 اسفند) به اوج 2185 دلار و 19 سنت رساند. از سوی دیگر، شاخص دلار هم 0.1 درصدپایین آمده و خرید طلا را برای دارندگان سایر ارزهای دنیا ارزان‌تر کرده است. سود اوراق قرضه 10 ساله خزانه‌داری آمریکا هم تا پایین‌ترین رقم طی یک ماه گذشته کاهش یافته است.

سرمایه گذاران طلا بر روز کاهش نرخ بهره فدرال رزرو در ماه می 2024 قیمت‌گذاری کرده‌اند؛ اگرچه ماه ژوئن 2024 محتمل تر است. به طور کلی، بازار طلا به دلیل وضعیت امن و انتظارات برای ادامه نرخ‌های بهره پایین، روند صعودی در پیش گرفت.

تحلیل و بررسی قیمت نقره

تحلیل و بررسی قیمت نقره 19 اسفند

قیمت نقره در ابتدای جلسه معاملاتی روز جمعه 18 اسفند، به بالاترین حد در سه ماه اخیر رسید که ناشی از افزایش نرخ بیکاری در ایالات متحده و انتظارات کاهش نرخ فدرال رزرو بود؛ اما نتوانست این افزایش ها را حفظ کند و تا پایان جلسه کاهش یافت.

تحلیلگران بازار بر این باورند که احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو و ضعیف شدن دلار که 0.3 درصد افت کرد، نقره را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه‌تر کرده است. احتمال کاهش نرخ بهره فدرال رزرو تا ماه می 2024 افزایش یافته است و ژوئن همچنان به عنوان ماه محتمل‌تر در نظر گرفته می‌شود.

صعود اخیر نقره که اوج قبلی خود در دسامبر 2023 را تحت الشعاع قرار داد، با نشانه هایی از کاهش فشار قیمت‌ها همراه بود. بازار با نرخ بهره پایین از جذابیت نقره حمایت می‌کند، زیرا هزینه فرصت نگهداری این فلز صنعتی را کاهش می‌دهد.

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین

تحلیل و بررسی قیمت پلاتین 19 اسفند

پلاتین مانند نقره و طلا در اوایل جلسه معاملات جمعه 19 اسفند افزایش یافت، اما نتوانست روند صعودی را بالای میانگین متحرک 200 روزه (EMA 200) در 922.22 دلار حفظ کند، بنابراین این نقطه به یک ناحیه مقاومتی تبدیل شد.

نزدیکترین حمایت برای پلاتین، میانگین متحرک 50 روزه (EMA 50) در 906.62 دلار است. پایین رفتن قیمت از محدوده این اندیکاتور پلاتین را در وضعیت نزولی قرار می‌دهد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع:  Fxempire

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array