به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، چرخه‌های 4 ساله هاوینگ بیت کوین عمدتاً با روندی صعودی در بازار کریپتو همراه هستند و درنهایت به ثبت رکوردهای تاریخی تازه برای قیمت بیت کوین و به تبع آن، سایر ارزهای دیجیتال بازار منتهی می‌گردد. ولی آیا اکنون که در آستانه رویداد هاوینگ بعدی قرار داریم، زمان مناسبی برای سرمایه‌گذاری در بزرگترین ارز دیجیتال جهان است؟

نظر تحلیلگران بازار درباره هاوینگ و تاثیرات آن

به گفته وتل لوند (Vetle Lunde)، تحلیلگر ارشد شرکت تحقیقات رمزارزی K33 Research، بر اساس داده‌های تاریخی قیمت بیت کوین می‌توان اینگونه استنباط کرد که هاوینگ  برای آن دسته از سرمایه‌گذارانی که افق زمانی طولانی‌تری دارند، می‌تواند زمان خوبی برای خرید و سرمایه‌گذاری باشد. به گفته او:

«در حالی که پس از هاوینگ عملکرد فوری قیمت معمولاً با مومنتوم صعودی کندتری همراه می‌شود، ولی هر هاوینگ نقطه محکمی برای ورود به بازار بوده است، چراکه معمولاً 150 تا 400 روز پس از هاوینگ بهترین زمان برای فعالان بازار کریپتو است چون در این زمان اثرات ترکیبی فشار فروش پایین ماینرها بر بیت کوین تأثیرات مثبت خود را نشان می‌دهد.»

برایان لجند (Bryan Legend)، سرمایه‌گذار و مدیر عامل هکتیک لبز (Hectic Labs)، معتقد است چند هفته قبل از هاوینگ می‌تواند زمان سودآوری برای نگهداری بیت کوین باشد. به گفته وی، رالی قبل از هالوینگ، احساسات سرمایه‌گذاران را به یک چرخه صعودی جدید تبدیل می‌کند، اما زمان‌بندی برای تشخیص سقف بازار امری بسیار چالش‌برانگیز است.

نمودار قیمت بیت کوین

البته نباید تاثیر راه‌اندازی صندوق‌های قابل معامله در بورس (ETF) بیت کوین بر رالی اخیر این ارز را نادیده گرفت. به گفته جیمز باترفیل، تحلیلگر کوین شیرز (CoinShares)، در پی صعود بیت کوین تا محدوده 68 هزار دلار، کل دارایی‌های تحت مدیریت (AuM) این صندوق‌ها به مرز 1.72 میلیارد دلار رسیده است.

سرگئی گوروف، مدیر ریسک در پلتفرم فین‌تک YouHodler نیز در تازه‌ترین اظهارنظر خود گفته است قیمت بیت کوین معمولاً در آستانه هر هاوینگ افزایش می‌یابد، اما بلافاصله پس از آن، با یک دوره تحکیم و حتی اصلاح روبه‌رو هستیم. با این وجود ادامه روند صعودی و ثبت رکوردهای تازه‌تر تا پایان سال بسیار محتمل است.

به طور کلی تحلیلگران بر اساس داده‌های گذشته و کاهش تأثیر رالی‌های هاوینگ، معتقدند بیت‌کوین طی یک سال بعد از این رویداد، احتمالاً افزایش 130 تا 150 درصدی را تجربه می‌کند که می‌تواند منجر به رکوردی در محدوده 125 تا 150 هزار دلار در سال 2025 شود.

نمودار تاریخچه هاوینگ و نوسانات قیمت
نمودار تاریخچه هاوینگ و نوسانات قیمت بیت کوین. منبع: بیتبو

به گفته برایان لجند، قیمت بیت کوین در بدترین حالت در پایان سال به حدود 80000 تا 85000 دلار و در اوج رالی صعودی خود، به 120000 تا 130000 دلار خواهد رسید ولی تحقق این پیش‌بینی تاحد زیادی به شرایط کلان اقتصادی بستگی دارد.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array