به گزارش ایران دکونومی، براساس ماده ۱۰۳ قانون برنامه ششم، دولت مکلف است طرح بیمه زنان دارای سه فرزند روستایی و عشایر را عملیاتی سازد. به این ترتیب برحسب استعلام از سازمان ثبت احوال مشمول تعدادی حدود ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار زن روستایی و عشایر که دارای سه فرزند و بیشتر هستند، مشمول طرح مذکور هستند.

شرایط ثبت نام بیمه زنان روستایی دارای سه فرزند

شرایط ثبت نام بیمه مادران دارای سه فرزند برای زنان روستایی و عشایری، شامل داشتن حداقل سه فرزند در زمان ثبت درخواست این بیمه است که در قید حیات بوده و از تابعیت ایرانی برخوردار باشند. برای ثبت نام بیمه زنان روستایی، افراد واجد شرایط باید با در دست داشتن مدارک لازم، به کارگزاران بیمه و مدیریت استان‌ ها مراجعه نمایند.

سامانه ثبت نام بیمه مادران دارای سه فرزند

بر اساس آخرین اخبار بیمه مادران سه فرزندی و به نقل از مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستایان و عشایر؛ زنان روستایی و عشایری واجد شرایط ثبت نام بیمه روستایی زنان خانه دار، باید به صورت حضوری به کارگزاران این بیمه و مدیریت استان‌‌ها مراجعه کنند.

پس از مراجعه به مراکز، مدارک بررسی و درصورت واجد شرایط بودن، مسئول مربوطه اقدام به ثبت نام و تکمیل روند بیمه نمودن متقاضی خواهد کرد. خدمات پس از بیمه را متقاضیان می‌توانند از طریق سامانه بیمه روستایی و عشایری دنبال نمایند.

سامانه بیمه روستایی و عشایری به آدرس roostaa.ir، سامانه‌ای است که برای ارائه خدمات غیر حضوری به بیمه شدگان صندوق بیمه اجتماعی کشاورزی، روستایی و عشایری روی کار آمده است. کلیه بیمه شدگان می‌توانند از خدمات این سامانه که شامل دریافت فیش حقوقی، دریافت شناسه پرداخت حق بیمه، پرداخت غیر حضوری حق بیمه و … می‌باشد، استفاده کنند.

مدارک لازم برای بیمه بیمه روستایی زنان خانه دار

مدارک لازم جهت اخذ بیمه زنان روستایی دارای سه فرزند، عبارتند از:

شناسنامه و کارت ملی متقاضی

مدارک اثبات سکونت دائم در مناطق روستایی و عشایری

مدارک اثبات داشتن سه فرزند و بیشتر، زنده بودن تمام فرزندان در زمان ثبت درخواست و داشتن تابعیت ایرانی حداقل سه نفر از آن‌ها

اخیراً «سید صولت مرتضوی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، با اشاره به بیمه زنان روستایی دارای سه فرزند اعلام کرد که امسال (1402) ظرفیت تحت پوشش قرار دادن ۵۰۰ هزار نفر از این افراد را داریم.

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه عامل پیش رونده هر کشوری عنصر جوانی است، اذعان داشت: «میانگین سنی دانشمندان بزرگ در حوزه دانش بنیان، در حوزه سلول‌های بنیادین و هوا و فضا و صنعت و اقتصاد که در حال فعالیت هستند، حدود ۳۰ سال است. کشوری که فاقد عنصر جوانی باشد اساساً از درون تهی خواهد شد.»

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array