به گزارش واحد ترجمه ایران دکونومی، صرافی ارزهای دیجیتال اوکی ایکس (OKX) در تازه‌ترین اقدام خود، رابط برنامه‌نویسی اپلیکیشن (API) یونی سوآپ لبز را در صرافی غیرمتمرکز خود (DEX) ادغام کرده است. در نتیجه این اقدام، امکان انجام معاملات بدون کارمزد از طریق یک ویژگی به نام «Snap» فراهم خواهد شد.

سرویس جدید اوکی ایکس چه مزیت‌هایی دارد؟

جیسون لائو (Jason Lau)، مدیر ارشد نوآوری OKX در مصاحبه خود با کوین تلگراف گفته است که این ویژگی امکان سوآپ غیرمتمرکز توکن‌ها را ساده‌تر خواهد کرد. لائو توضیح داد که ادغام با یونی سوآپ به صرافی غیرمتمرکز اوکی ایکس امکان می‌دهد به پروتکل UniswapX دسترسی پیدا کرده و به نقدینگی آن متصل می شود.

لائو در پاسخ به چگونگی فراهم ساختن امکان مبادله‌های بدون کارمزد توضیح داد که این کار از طریق یک مدل جدید انجام می‌شود و تامین‌کنندگان نقدینگی هزینه‌ها را پوشش می‌دهند. او معتقد است که این فرآیند برای کاربران بسیار راحت‌تر بوده و امکان صرفه‌جویی در هزینه‌ها را فراهم می‌کند:

«با توافق کردن بر سر یک قیمت و امضای یک تراکنش خارج از زنجیره و سپس تسویه تراکنش به صورت درون زنجیره‌ای، کاربران اوکی ایکس در نهایت هیچ کارمزدی به عنوان هزینه گس پرداخت نمی‌کنند، زیرا تامین‌کنندگان نقدینگی کارمزد را از طرف کاربر پرداخت می‌نمایند.»

لائو معتقد است که کاربران فضای دیفای (DeFi) از دسترسی به پروتکل UniswapX استقبال می‌کنند، زیرا این امکان را به آنها می‌دهد تا از منبع جدیدی از نقدینگی بهره‌مند شوند. علاوه بر این، کاربران تعداد دقیق توکن‌هایی را دریافت خواهند کرد که مظنه قیمت آنها اعلام شده است. یعنی دیگر از دردسرهای رایج در فضای امور مالی غیرمتمرکز (DeFi) ازجمله لغزش قیمت یا به اصطلاح اسلیپیج (slippages)، حملات ربات حداکثر ارزش قابل استخراج (MEV) و تراکنش‌های ناموفق خبری نخواهد بود.

صرافی اوکی ایکس

لائو معتقد است که این سرویس، مکمل سایر پیشنهادات آنها است که در راستای تلاش‌های بی‌قفه این صرافی در زمینه گسترش دسترسی کاربران به “همه موارد استفاده درون زنجیره” صورت گرفته است.

صرافی اوکی ایکس (OKX) اعلام کرد که به جز حذف هزینه‌های گس از طریق ادغام API، کاربران کیف پول آن می‌توانند  به لطف ارتقای Multi-Injected Provider Discovery در شبکه اتریوم که درمبنای پروپوزال بهبود اتریوم (EIP)-6963 ارائه شده است، کیف پول خود را در رابط یونی سوآپ پیدا کنند.

این صرافی تاکید کرد که این مورد برای همه کیف‌پول‌های افزونه مرورگر آن اعمال می‌شود، به این معنی که کاربران کیف پول OKX می‌توانند کیف پول خود را مستقیماً به یونی سوآپ متصل کرده و فعالیت‌هایی مانند سوآپ رمزارزها، معامله توکن‌های غیرمثلی (NFT)، شرکت در استخرهای نقدینگی و ساخت برنامه‌های غیرمتمرکز (DApps) را انجام دهند.

سلب مسئولیت: تلاش ایران دکونومی مبتنی بر ارائه محتوای مفید صرفاً جهت افزایش آگاهی مخاطب است و توصیه مالی محسوب نمی‌گردد.

منبع: cointelegraph

لینک کوتاه :
اشتراک گذاری : Array